Avatar billede butcher Nybegynder
17. maj 2004 - 12:14 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

session_start() problem

Jeg har en tjek på side, som tjekker om en bruger logget ind, og hvis han er skal han sendes vidre til en bestemt side og hvis ikke skal han sendes til login formen.

logintjek.php:
<?php
session_start();

if ($_SESSION['status'] == "login")
{
print("    <script language='javascript'>
        location.href='admin.php';
        </script>");
}
else
{
print("    <script language='javascript'>
        location.href='login.php';
        </script>");
}
?>

Den virker skam også fint, men jeg har lagt mærke til den kommer med fejlen:

Warning: session_start(): Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at c:\programmer\apache group\apache\htdocs\logintjek.php:3) in c:\programmer\apache group\apache\htdocs\logintjek.php on line 4

Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at c:\programmer\apache group\apache\htdocs\logintjek.php:3) in c:\programmer\apache group\apache\htdocs\logintjek.php on line 4

Når man klikker på logintjek.php, så man kort ser den fejl inden man sendes vidre.

Fejlen kommer ikke, hvis man fjerner session_start() , men den skal ligesom bruges, ellers virker det hele ikke :)
Avatar billede butcher Nybegynder
17. maj 2004 - 12:20 #1
JA KLART!

jeg havde en tom linie før <?php ... det var åbenbart nok til at fucke S:

lukket
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
17. maj 2004 - 12:23 #2
Hvis logintjek.php *kun* indeholder hvad du angiver her så syntes jeg det
burde virke.

Prøv evt. at putte denne linie ind i php filen,

error_reporting(E_ALL);

Så kan det være du får fejlen specificeret lidt mere..
Avatar billede Slettet bruger
17. maj 2004 - 20:37 #3
Ja, det er korrekt. Der må ikke udskrives nogetsomhelst inden du kører session_start(). Et mellemrum er nok til at ødelægge det. (Eller en tom linie til sidst i et inkluderet php-script.)