Avatar billede thortz Nybegynder
16. maj 2004 - 23:46 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Sasser orm

Hej eksperter...

Min anden maskine har "sasser ormen", hvor min computer genstarter hele tiden. Den når ikke en gang at åbne windows. ved i hvordan man kan få den fjernet?
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. maj 2004 - 23:54 #1
http://www.microsoft.com/security/incident/sasser.asp

ellser henter du STINGER fra www.nai.com og booter på en diskette med den på
Avatar billede thortz Nybegynder
16. maj 2004 - 23:57 #2
jeg prøver det en gang tak
Avatar billede Slettet bruger
16. maj 2004 - 23:57 #3
Well du skal køre en windows update :)

Kan du ikke nå det via den maskine der har sasser virusen, kan du jo hente den servicepack ned fra din anden maskine. Du kan nemlig hive dit netstik ud af maskinen, så skulle den ikke genstarte. Det gjorde min i hvert fald ikke. Så er det blot at smide opdateringen på en diskette og køre den.

Til Windows 2000 Service Pack 2 eller nyere installeres "Sikkerhedsopdatering til Windows 2000 (KB835732)"

Til Windows XP installeres "Sikkerhedsopdatering til Windows XP (KB835732)"

Kig lidt rundt på microsoft.com efter den.
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. maj 2004 - 00:01 #4
thortz> du skal først acceptere et svar når du ved om det virker.

Hvis det ER sasser virus, skal du bare pille den af nettet, det skulle være nok til at få windows til at starte korrekt.
Avatar billede thortz Nybegynder
17. maj 2004 - 00:24 #5
hmm... nu har jeg pillet mit netstik ud og den genstarter stadig
Avatar billede aovergaard Nybegynder
17. maj 2004 - 01:10 #6
Hej thortz

Prøv at se om det her ikke kan hjælpe dig: http://www.spywarefri.dk/virus.htm#sasser
Avatar billede knudgert Nybegynder
17. maj 2004 - 01:25 #7
start=>kør => shutdown -a forhindrer Windows i at genstarte, så man kan nå at hente værktøj til at fjerne ormen og opdatere.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
17. maj 2004 - 01:34 #8
jep knudgert og det er også det du vil kunne se hvis du havde klikket på det link jeg har lagt til thortz. *S*
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. maj 2004 - 19:15 #9
Kommentar: knudgert

Godt forslag - men spørger kan jo ikke engang komme ind i windows, så det duer ikke ;)