Avatar billede finmand Nybegynder
16. maj 2004 - 13:22 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

JavaScript kontra Iframe

Hej
Jeg har en javaScript menu, fundet på nettet, som skal samarbejde med en iframe. Dog det lader ikke til at de 2 ting kan kommunikere ordentligt Koden:

<script language="javascript" type="text/javascript"><!-- function toggleClamShellMenu(objectID) {
    var object = document.getElementById(objectID);
    if (object.style.display =='block')  object.style.display='none';
    else object.style.display='block';
    return;
}
// -->
</script>

Så følger der en CSS beskrivelse(den mente jeg ikke var nødvendig at ha med her)
Og så selve menuen.

<a class="menuHead" href="java script:toggleClamShellMenu('menu1')">&gt; Introduktion</a><br />
<span id="menu1">
<a class="menuOption" href="bimse.html" target="iframe">Martin??</a><br />
<a class="menuOption" href="file:///L:/Mediacademy/option4.html" target="content">Se det i praksis</a><br /><br />
</span>

Så...er problemet iframen - eller er koden forkert.
I så fald at iframe ikke virker, vilken erstatning kan jeg så bruge??

På forhånd tak
Avatar billede roenving Novice
16. maj 2004 - 15:00 #1
Prøv først med:

function toggleClamShellMenu(objectID) {
  var st = document.getElementById(objectID).style;
  if (st.display !='none')  st.display='none';
  else st.display='block';
  return;
}

-- og hvor er der en iframe ?-)
Avatar billede olebole Juniormester
16. maj 2004 - 16:37 #2
<ole>

For at et link skal kunne åbne i en iframe, skal linket have target="IFRAME_NAVN".

Så vidt jeg kan se, har du target="iframe" og target="content" på dine to links. Hvis din iframe har name="content", skal du bruge det i begge targets.

Hvis din iframe har name="iframe", ville jeg nok vælge at give den et andet navn. Prøv altid at vælge navne, der med garanti ikke kan misforstås af de sprog, der 'tales' af browseren  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede finmand Nybegynder
16. maj 2004 - 18:25 #3
Tak for svar - desværre virker det stadigvæk ikke. Har prøvet at sætte den nye kode ind, og omdømt iframen. Men måske kan dette hjælpe lidt, det er en fald-ned menu - men ved mouse over, bliver de 3 åbningsknapper stående, denne besked kommer i statusbjælken: java script:toggleClamShellMenu('menu1'). Og et nyt vindue bliver åbnet med "Siden ikke fundet".
Her er den fulde kode - jeg har lige fjernet 2 af de 3 menu så i ikke skal oversvømmes af kode.

Håber der en der kender svaret

<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<title>MediaCademy</title>
<script language="javascript" type="text/javascript"> function toggleClamShellMenu(objectID) {
  var st = document.getElementById(objectID).style;
  if (st.display !='none')  st.display='none';
  else st.display='block';
  return;
}

// -->
</script>
<style type="text/css">
<!--
body {
    font-family: "Trebuchet MS", Arial, Helvetica, Geneva, sans-serif;
    background-color: #336699
    }

.menuHead {
    color: #c00;
    font-size: 14px;
    font-family: "Trebuchet MS", Arial, Helvetica, Geneva, sans-serif;
    font-weight: bold;
    text-decoration: none;
    border-top: 1px solid #300
    }

.menuOption {
    color: #f00;
    font-size: 12px;
    font-family: "Trebuchet MS", Arial, Helvetica, Geneva, sans-serif;
    margin-left: 5px
    }

#menu1 {
    display: none
    }

#menu2 {
    display: none
    }

#menu3 {
    display: none
    }

--></style>
<base target="iframepic">
</head>

<body >

<table width="100%" border="0" cellspacing="2" cellpadding="0" height="100%">
            <tr height="10%">
                <td width="10%" height="10%"></td>
                <td width="80%" height="10%"></td>
                <td width="10%" height="10%"></td>
            </tr>
    <tr height="80%">
        <td width="10%" height="80%"></td>
    <td align="left" valign="top" width="80%" height="80%">
    <table  width="979" height="768" border="0" cellspacing="2" cellpadding="20" background="pic/bag.gif" align="left" >
    <tr height="150">
    <td align="left" valign="middle" width="128" height="150"></td>
    <td width="128" height="150"></td>
    <td width="57" height="150"></td>
    <td width="352" height="150"></td>
    <td width="100" height="150"></td>
                        </tr>
            <tr height="300">
    <td width="128" height="50"> </td>
    <td align="left" valign="left" bgcolor="white" width="130" height="300"><p><a href="introduktion.html" target="iframepic"><b>MediaCademy</b></a><br /><br />

<a class="menuHead" href="java script:toggleClamShellMenu('menu1')">&gt; Introduktion</a><br />
<span id="menu1">
<a class="menuOption" href="bimse.html" target="iframepic">Martin??</a><br />
<a class="menuOption" href="ting.html" target="iframepic">Outlook genopfundet</a><br />
<a class="menuOption" href="file:///L:/Mediacademy/option3.html" target="iframepic">Programvinduet</a><br />
<a class="menuOption" href="file:///L:/Mediacademy/option4.html" target="iframepic">Se det i praksis</a><br /><br />
        </span>

<font size="1"><a target="_blank" href="http://www.mediacademy.dk">MediaCademy 2004</a></font></td>
                <td width="57" height="300"></td>
                <td bgcolor="white" width="352" height="300">
                <IFRAME NAME="iframepic" frameborder="0" SRC="introduktion.html" ALIGN="top" HEIGHT="300" WIDTH="400" HSPACE="10">
        If you can see this, your browser does not support iframes!
            </IFRAME></td>
<td align="right" valign="middle" width="100" height="300"></td>
                        </tr>
                        <tr height="100">
                            <td align="left" valign="middle" width="128" height="100"></td>
                    <td width="128" height="100"></td>
                    <td width="57" height="100"></td>
                    <td width="352" height="100"></td>
                    <td width="100" height="100"></td>
                        </tr>
                    </table>
                </td>
                <td width="10%" height="80%"></td>
            </tr>
            <tr height="10%">
                <td width="10%" height="10%"></td>
                <td width="80%" height="10%"></td>
                <td width="10%" height="10%"></td>
            </tr>
        </table>

    </body>

</html>
Avatar billede roenving Novice
16. maj 2004 - 18:38 #4
<script language="javascript" type="text/javascript">
function toggleClamShellMenu(objectID) {
  var st = document.getElementById(objectID).style;
  if (st.display !='block')  st.display='block';
  else st.display='none';
  return;
}
</script>
Avatar billede roenving Novice
16. maj 2004 - 18:39 #5
-- og:

<a class="menuHead" href="#" onclick="toggleClamShellMenu('menu1');return false;">&gt; Introduktion</a><br />
Avatar billede roenving Novice
16. maj 2004 - 18:39 #6
-- hvis ikke return false; er med vil hele siden blive reloadet, så det vil også returnere den til strárttilstanden !-)
Avatar billede finmand Nybegynder
16. maj 2004 - 18:51 #7
Roenving.
Fremover skal du af mig kendes som "Gud". :) Damm your good.
Mange tak det virker som det skal nu...håber det bliver ved med det - ellers vender jeg frygteligt tilbage.
Nu skal jeg bare ha fundet ud af hvordan du kan få dine points
Avatar billede roenving Novice
16. maj 2004 - 19:24 #8
Jamen, så skal du jo have et svar fra mig !-)

Velbekomme '-)
Avatar billede roenving Novice
17. maj 2004 - 12:16 #9
-- og tak for point ;~}