Avatar billede jps6kb Novice
10. maj 2004 - 13:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Resize bliver grynet

Hvordan resizer jeg i PSP8 uden at det bliver abnormt grynet ? Jeg mener ikke det var så stort et problem i 7'eren. Er det en indstilling jeg har misset ?
Avatar billede humpfrey Nybegynder
10. maj 2004 - 13:24 #1
Laver du noget mindre, større ?
Avatar billede pixpax Nybegynder
10. maj 2004 - 15:17 #2
Hvis du gør billedet større - og jeg går ud fra at det er det du gør når problemet er at det bliver grynet -  så vælg Bilinear som resamplingsmetode. Indstillingen finder du i rullemenuen nederst på Resize indstillingerne.
Avatar billede jps6kb Novice
18. maj 2004 - 09:06 #3
Det gav ikke noget resultat desværre... det er ligesom hvis du sætter et billede til at resize i html ... altså får en browser til at resize dit billede... bliver forfærdeligt at se på...
Avatar billede pixpax Nybegynder
18. maj 2004 - 18:59 #4
Ja jeg ved godt hvad du mener. Kunne du evt sende mig billedet vil jeg gerne se på det.
Avatar billede humpfrey Nybegynder
18. maj 2004 - 23:18 #5
et billede består jo af et bestemt antal pixels, og når man forstørrer det må psp jo kompensere for de nye opståede pixels, derfor bliver det grynet. Man kan forsøge at rette på det med filtre, men resultatet bliver sjældent ret godt. Sorry
Mvh Humpfrey