Avatar billede 4b4 Nybegynder
13. februar 2001 - 20:47 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Zoom in

Jeg har en movie clip med noget 3d rotations værk i .. og i movieclippet har jeg smidt en layer med en hidden button.. som jeg så kan dragge movieclippet rundt på skærmen .. ved mouse press.
Jeg vil så gerne have lavet .. så når jeg trykker på denne hidden button som er i movieclippet.. at hele movieclippet zommer ind.. dvs.. bliver størrer .. indtil man slipper med musen.. hvorefter der zoomes tilbage til default size..

Dette burde kunne gøres med actionscripting?
Avatar billede diktator Nybegynder
13. februar 2001 - 21:34 #1
Zoomfunktionen, når man taler actionscripting laves oftes ved at have zoomObjektet, som normal og som en forstørret udgave i et MC.
Dvs. at det faktisk ikke er dit egentlige objekt du forstørrer, men derimod en forstørret udgave af dit objekt du viser ved OnClick. (gør jeg mon mig forståelig?)
Se evt:
http://www.flashkit.com/cgi-bin/movies/search.cgi?query=zoom
Der er mange gode eksempler...
/D!ktator.dk
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. februar 2001 - 20:07 #2
Her bliver størrelsen på movieClippet \"clip\" fordoblet, indtil der slippes. Læg mærke til at \"clip\" er placeret i roden. Hvis dit ligger et andet sted skal du lige rette det til og husk også at ændre instance navn. Der bliver simpelthen bare ganget og divideret med 2 - Det kan du selv ændre efter behov.

Sæt følgende action på knappen inde i dit MovieClip.

on (press) {
    setProperty (\"_root.clip\", _xscale, getProperty (_root.clip, _xscale )*2);
    setProperty (\"_root.clip\", _yscale, getProperty (_root.clip, _yscale )*2);
}
on (release) {
    setProperty (\"_root.clip\", _xscale, getProperty (_root.clip, _xscale )/2);
    setProperty (\"_root.clip\", _yscale, getProperty (_root.clip, _yscale )/2);
}

/Nikolaj
Avatar billede webwize Nybegynder
16. februar 2001 - 22:27 #3
Øv, det var lige det jeg ville have sagt Nikolejdu...