Avatar billede ulv Nybegynder
09. maj 2004 - 11:21 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Skærmen bliver sort i tide og utide!

Hej

Problemer er en smule svært at forklare, så hvis det virker rodet så må i undskylde!

Problemet er at skærmen fra tid til anden bliver sort i ca et ½ sekundt, for derefter at skifte til normal igen. Der er ingen åbenlys mønster i det, det kommer fuldstændig ud af det blå!

Idag blev det så helt galt, nemlig at den blev sort og blev i den tilstand i lang tid, samtidig med at der var nogle tal på skærmen - lignede lidt Hz den var ved at finde (men er slet ikke sikker) - og det stoppede først da jeg slukkede skærmen og tændte igen og nu fungerer det fint igen...men i hvor lang tid?

Ummiddelbart vil jeg mene at det er skærmen der er problemet, men kan det være andet såsom grafikkortet?

Mvh
Ulv!
Avatar billede baloose Nybegynder
09. maj 2004 - 13:07 #1
Har du tjekket at det ikke er strømstikket?
Avatar billede c-holst Novice
09. maj 2004 - 13:49 #2
du kan jo begynde at fejlsøge. find eller lån et andet grafikkort, hvilket som helst. og byt det ud. lad den så køre uden pauseskærm tændt i lang tid. Brug maskinen normalt

giver det ikke noget, kan du jo prøve en anden skærm på det gamle grafikkort efter samme forskrift.

har du mulighed for det, kan du jo prøve et andet vgakabel
Avatar billede ulv Nybegynder
31. oktober 2005 - 22:37 #3
ddd