Avatar billede andersquist Nybegynder
08. maj 2004 - 17:58 Der er 1 kommentar

Fletteproblemer i Word

Jeg har et irriterende problem som jeg tror skyldes en fejl i word ?
I forbindelse med et dokumenthåndteringssystem, der bl.a. kan brevflette, kan man genåbne et hoveddokument til brevfletning i kopiform efter lagring, for at benytte indholdet af dokumentet igen, til eksempelvis nye modtagere.
Problemet opstår ved, at hvis det oprindelige dokument er gemt med fx. 10 adressefletteposter i flettekilden, og kopien kun indeholder 5 fletteposter, forsøger word at finde post xx som det oprindelige dokument er gemt med.
Da posten ikke længere findes kan Word ikke finde flettekilden til dokumenten.
Har nu forsøgt følgende VBA-script som makro i dokumenterne, men hermed skal brugerne jo hele tiden acceptere makroen som sikker (hvordan signeres en marko i grunden ??):
Public WithEvents App As Word.Application

Private Sub App_DocumentBeforeSave(ByVal Doc As Document, SaveAsUI As Boolean, Cancel As Boolean)
    Doc.MailMerge.DataSource.ActiveRecord = wdFirstRecord
End Sub

.
Public WithEvents App As Word.Application

Private Sub App_DocumentBeforeSave(ByVal Doc As Document, SaveAsUI As Boolean, Cancel As Boolean)
    Doc.MailMerge.DataSource.ActiveRecord = wdFirstRecord
End Sub

Er der andre lette genveje til dette problem ?
-Og kan man signere sådan en makro til Word ?
Godt svar belønnes med 200 point, da det er vigtigt for mig !
Avatar billede jkrons Professor
19. maj 2004 - 20:29 #1
Omkring signering. Dette er sakset fra hjælpen:

Du signerer en fil eller et makroprojekt digitalt vha. et digitalt certifikat.

Hvis du ikke allerede har et digitalt certifikat, skal du anskaffe et.
Sådan gør du

Du kan bestille et digitalt certifikat hos et digitalt nøglecenter, f.eks. VeriSign, Inc., eller hos virksomhedens interne sikkerhedsadministrator eller IT-ansvarlige. Du kan desuden selv oprette en digital signatur vha. af funktionen Selfcert.exe.

Du kan få flere oplysninger om nøglecentre, der tilbyder tjenester til Microsoft-produkter, på Webstedet for Microsoft Security Advisor.

Bemærk!

Hyperlinket i dette emne går til World Wide Web. Du kan når som helst vende tilbage til Hjælp.
Da et digitalt certifikat, som du selv har oprettet, ikke er udstedt af et formelt nøglecenter, kaldes makroprojekter, der er signeret med et sådan certifikat, for selvsignerede projekter. Afhængigt af, hvordan de digitale signaturfunktioner i Microsoft Office anvendes i din virksomhed, kan du være forhindret i at bruge et sådan certifikat, og af sikkerhedsmæssige årsager vil andre brugere muligvis ikke kunne køre selvsignerede makroer.

Benyt en af følgende fremgangsmåder:
Signere en fil

Klik på Indstillinger i menuen Funktioner, og klik på fanen Sikkerhed.
Klik på Digitale signaturer.
Klik på Tilføj.
Marker det certifikat, du vil tilføje, og klik derefter på OK.
Signere et makroprojekt

Åbn den fil, der indeholder det makroprojekt, du vil signere.
Peg på Makro i menuen Funktioner, og klik derefter på Visual Basic Editor.
Marker det projekt, du vil signere, i Projektstifinder.
Klik på Digital signatur i menuen Funktioner.
Benyt en af følgende fremgangsmåder:
Klik på Vælg, marker certifikatet, og klik derefter to gange på OK, hvis du ikke tidligere har valgt et digitalt certifikat eller vil bruge et andet.
Klik på OK for at bruge det nuværende certifikat.