Avatar billede kimn Nybegynder
13. februar 2001 - 15:40 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvorledes gemmes command-line output i variabel, istedet for at skrives på flg linie ?

Når man, i et DOS prompt(NT)eksekverer en kommando som normalt blot vil give resultatet på næste linie, hvorledes kan man gemme dette resultat i en variabel istedet ?
Avatar billede bjoeg Nybegynder
13. februar 2001 - 16:26 #1
{kommando} > {Output}

Fx. dir > dir.txt
Avatar billede bjoeg Nybegynder
13. februar 2001 - 16:27 #2
Man kan også videreføre kommandoen, så resultatet kommer ud på LPT porten (PRN) og Com port. Jeg er dog usikker på variablerne.
Avatar billede nca Juniormester
13. februar 2001 - 16:28 #3
Du kan gemme outputtet i en teksfil med kommandoen
Dir C:\\*.* >>test.log
Hvis du bruger >> i stedet for > vil outputtet blive tilføjet en evt. eksisterende fil. Filen bliver oprettet automatisk.
Avatar billede nca Juniormester
13. februar 2001 - 16:28 #4
Du kan så evt. indlæse indholdet fra tekstfilen til en variabel i Delphi
Avatar billede goulduck Nybegynder
13. februar 2001 - 23:20 #5
Men det er jo ikke der kimm vil have det .. han vil (så vidt jeg kan forstå) have det over i en variabel i DOS. Alså én af de variabler, som man kan se med  SET  kommandoen.

Fx kan man skrive i dos:

set var_navn=navn

skrives der nu set, kan man se at  var_navn=navn
Avatar billede bjoeg Nybegynder
14. februar 2001 - 07:00 #6
Øvkay, så er jeg confused. Men mon ikke vi skal lade kimn definere lidt bedre hvad han ønsker.
Avatar billede goulduck Nybegynder
14. februar 2001 - 10:58 #7
Jow, det synes jeg også ... det var bare lige det, når han ikke spørger om andet, må mand regne med at det er DOS variabel.

Det du beskriver har ikke så meget afgøre med en variabel...
Avatar billede kimn Nybegynder
24. marts 2001 - 13:56 #8
Jeg har selv fundet ud af at man kan bruge FOR-variablen, så ...ellers mange tak for hjælpen