Avatar billede godske Nybegynder
04. maj 2004 - 23:48 Der er 1 løsning

html tables sammen med php

Hej

Jeg har stort set Intet kendskab til php eller MySQL overhovedet og er blevet træt af guider/tutorials.
Er i gang med et lege med phpnuke, og sidder og prøver at adde nogle sider jeg kan opdatere fra en admin menu.

Jeg har efterhånden prøvet en del ting, men enten giver den mig en t-string error, hvad det nu end er? eller noget unexpected < eller noget andet.

Det er formentlig ikke sidste gang jeg spørg, men håber på jeg kan gætte/læse mig lidt frem til det meste, men....

Hvordan sætter jeg disse 2 sider sammen?
Planer er at det table der er i html siden skal integreres i php siden, ved at de 3 steder jeg har skrevet "$(HENT $modstander/resultatdem/resultatos HER)", skal den jo selvfølgelig hente fra databasen, resten skal bare være ganske alm. html.

Jeg ved godt den henter flere ting ud fra min db, men de skal bruges senere :)

////////////// Html Side :

<html>

    <head>
        <meta http-equiv="content-type" content="text/html;charset=iso-8859-1">
        <meta name="generator" content="Adobe GoLive 5">
        <title>Welcome to Adobe GoLive 5</title>
    </head>

    <body bgcolor="#ffffff">
        <div align="center">
            <table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0">
              <tr height="18">
                <td width="1" height="18" bgcolor="#a4b0b9"></td>
                <td width="170" height="18" bgcolor="#eeeeee"><div align="center"> <font face="Verdana" size="1"><b>Jyder med Attityder </b></font></div></td>
                <td width="1" height="18" bgcolor="#a4b0b9"></td>
                <td width="41" bgcolor="#bb0000"><div align="center"><font face="Verdana" size="1"><b>[</b></font><font face="Verdana" size="1" color="white"><b>(HENT $resultatos HER)</b></font><font face="Verdana" size="1"><b>]</b></font></div></td>
                <td width="24" bgcolor="#bb0000"><div align="center">vs</div></td>
                <td width="41" bgcolor="#bb0000" height="18"><div align="center"> <font face="Verdana" size="1"><b>[</b></font><font face="Verdana" size="1" color="white"><b>(HENT $resultatdem HER)</b></font><font face="Verdana" size="1"><b>] </b></font></div></td>
                <td width="1" height="18" bgcolor="#a4b0b9"></td>
                <td width="170" height="18" bgcolor="#eeeeee"><div align="center"> <font face="Verdana" size="1"><b>(HENT $modstander HER)</b></font></div></td>
                <td width="1" height="18" bgcolor="#a4b0b9"></td>
              </tr>
            </table>
            <p></p>
    </div>
    </body>

</html>

////////////// PHP Side :

<?php
if (!eregi("modules.php", $PHP_SELF)){
  die ("You can't access this rows directly...");
}
$index = 1;
require_once("mainfile.php");
$module_name = basename(dirname(__FILE__));
get_lang($module_name);
include("header.php");
echo "<br>";
echo""._BENVETOPOMOD."";
echo "<br><br>";
opentable();
echo "<br>";
echo""._DESCRITOPOMOD."";
echo "<br><br>";
$resultwars = sql_query("SELECT warsid, modstander, resultatos, resultatdem, dato, type, maps
                FROM ".$prefix."_clan_wars", $dbi);
for ($m=0; $m < sql_num_rows($resultwars, $dbi); $m++) {
  list($warsid, $modstander, $resultatos, $resultatdem, $dato, $type, $maps) = sql_fetch_row($resultwars, $dbi);
  echo "$modstander - $resultatos - $resultatdem<br>";
}
closetable();

include("footer.php");
?>

-mvh Godske
Avatar billede godske Nybegynder
05. maj 2004 - 02:16 #1
glemte bare nogle . og " hist og her