Avatar billede trick Nybegynder
04. maj 2004 - 15:23 Der er 1 kommentar og
1 løsning

importere ekstern tekst og bruge den som Property?

Hej igen,
Jeg sidder og er ved at lave et lille program, hvor jeg gerne vil importere nogle property's fra et eksternt dokument.

eks. tekst i eksternt dokument (test.txt)
[#hold: "blaa",[#deltager:[#placering:1, #hvem:"Peter Hansen", #nr:1, #billede:"peter_hansen"], [#placering:2, #hvem:"Martin Nielsen", #nr:2, #billede:"martin_nielsen"]], [#reserver:[#placering:1, #hvem:"Anders Rasmussen", #nr:12, #billede:"anders_rasmussen"], [#placering:2, #hvem:"Erik Larsen", #nr:16, #billede:"erik_larsen"]]]

I frame 1 har jeg så følgende script liggende.

global fileList

on fFolder
  fileList = []
  repeat with i = 1 to 99
    n = getNthFileNameInFolder(the moviePath&"hjemme", i)
    if n = EMPTY then exit repeat
    fileList.append(n)
  end repeat
  return fileList
end fFolder

on exitframe me
  fCount = fFolder().count
    repeat with i = 1 to fCount
      k = fileList[i]
      fPath = "@:hjemme:" &k
        importFileInto member i of castLib "hjemme", fPath
      if i = fCount then
        exit repeat
      end if
    end repeat
end

-- Dette script henter nogle billede filer og tekst filen i castlib ”hjemme” og navn giver de enkle members med filens navn. Det vil sige at mit tekst dokument kommer til at ligge i castlib ”hjemme” og hedder ”test”.

Men hvordan får jeg nu teksten til at blive til f.eks. property ”testProp” forstillet mig noget i stil med:

testProp = [:]
testProp.addProp ?????? Her er det så jeg går helt kold..!

Hvordan skal den lige drejes???

trick C;)
Avatar billede kanding Nybegynder
04. maj 2004 - 15:46 #1
Du kan enten gemme listen som en streng sådan her:

proplist = [#navn:"trick", #alder:25]
listToSave = string(proplist)

Nu er listen bare en streng. Når du så henter den ind skal den tilbage til en liste

revertToList = value(listToSave)

Det er den ene måde. En anden er at gemme dine data i en pænere form og så parse dem til en liste:

Navn = "Trick"
Alder = 25

Man kan sætte hvilken ting som adskiller ting med the itemDelimiter.
Her kan du ved at skifte itemDelimiter mellem RETURN og "=" hente hver enkelt bid og indsætte dem i en liste. Det kræver lidt test, men er mere sikker end den tidligere som dels kan være svær at læse i tekstfilen, men også lave fejl mellem konverteringerne.

Hvis du har brug for hjælp til at lave en parser, så skriv her eller til john@spritelab.dk
Avatar billede trick Nybegynder
06. maj 2004 - 16:43 #2
Tak for hjælpen...