Avatar billede hello2all Nybegynder
03. maj 2004 - 22:09 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

insert into virker ikke

Hvorfor virker min sætning ikke?

s.executeUpdate("INSERT INTO Udlejning (Titel, Placering, Udlejer, Dato) VALUES '"+Titel+"', '"+Placering+"','"+Udlejer+"','"+Dato+"';");

"Udlejning" indeholder desuden et ID som er autonummeret
Avatar billede hello2all Nybegynder
03. maj 2004 - 22:12 #1
Der skete en Fejl: java.sql.SQLException: [Microsoft][ODBC Microsoft Access-driv
er] Der er en syntaksfejl i INSERT INTO-sµtningen.
03. maj 2004 - 22:13 #2
Prøv denne:
s.executeUpdate("INSERT INTO Udlejning (Titel, Placering, Udlejer, Dato) VALUES ('"+Titel+"', '"+Placering+"','"+Udlejer+"','"+Dato+"';");
03. maj 2004 - 22:17 #3
Jeg kender ikke executeUpdate! Er det en brugerdefineret? Jeg ville skrive koden således:
s.execute "INSERT INTO Udlejning (Titel, Placering, Udlejer, Dato) VALUES ('" & Titel & "', '" & Placering & "','" & Udlejer & "','" & Dato & "'")

hvis s er at typen ADODB.Connection
Avatar billede hello2all Nybegynder
03. maj 2004 - 22:17 #4
virker stadig ikke men anden fejlmeddelelse
Der skete en Fejl: java.sql.SQLException: [Microsoft][ODBC Microsoft Access-driv
er] Der er en syntaksfejl i foresp°rgselsudtrykket "'04-04-2004';".
Avatar billede hello2all Nybegynder
03. maj 2004 - 22:19 #5
Har altid brugt executeUpdate
DEnne linie virker fint i mit program:
s.executeUpdate("INSERT INTO Film VALUES ("+registreringsnr+",'"+Titel+"', '"+DanskTitel+"','"+Nationalitet+"','"+Genre+"',"+År+",'"+Instruktør+"','"+Skuespillere+"',"+Varighed+","+Rating+",'"+Placering+"')");
Avatar billede hello2all Nybegynder
03. maj 2004 - 22:19 #6
Hvorfor er der & omkring??
Avatar billede hello2all Nybegynder
03. maj 2004 - 22:22 #7
Denne virker slet ikke
siger at execute ikke er et statement......

s.execute "INSERT INTO Udlejning (Titel, Placering, Udlejer, Dato) VALUES ('" & Titel & "', '" & Placering & "','" & Udlejer & "','" & Dato & "'")
Avatar billede mugs Novice
03. maj 2004 - 22:29 #8
Har ikke forstand på dette internet-halløj. Men kan det have nogedt at gøre med:

'"+Dato+"'

Hvor dato i access skal omsluttes af ## og ikke af ''
Avatar billede hello2all Nybegynder
03. maj 2004 - 22:30 #9
lige nu er mit datofelt bare en tekststreng så det burde ikke betyde noget
Avatar billede hello2all Nybegynder
03. maj 2004 - 22:37 #10
jeg store fjols havde overset et  ;

er slettet nu og tak for hjælpen til thomas
undskyld ulejligheden.....