Avatar billede kagge Nybegynder
03. maj 2004 - 13:08 Der er 1 løsning

Forkert output til skærm

<SELECT NAME="sekundarkode1">
<OPTION></OPTION>
<%

Dim recordSet27
Dim strSQL27

set recordSet27 = server.CreateObject("ADODB.Recordset")

strSQL27 = "SELECT Sekundarkodenr, Sekundarkodenavn FROM Korekortkodersekundar ORDER BY Sekundarkodenr"
set recordSet27 = forbindelse.Execute(strSQL27)

do until recordSet27.eof

if sekundarkoder(0) = recordSet27("Sekundarkodenr") Then
Response.Write "<option value=" & recordSet27("Sekundarkodenr") & " selected>" & recordSet27("Sekundarkodenavn") & "</option>"
Else
Response.Write "<option value=" & recordSet27("Sekundarkodenr") & ">" & recordSet27("Sekundarkodenavn") & "</option>"
end if

recordSet27.movenext
loop
recordSet27.movefirst

%>
</SELECT>
+

<SELECT NAME="sekundarkodeplus1">
<OPTION></OPTION>
<%

do until recordSet27.eof

if sekundarkoderplus(0) = recordSet27("Sekundarkodenr") Then
Response.Write "<option value=" & recordSet27("Sekundarkodenr") & " selected>" & recordSet27("Sekundarkodenavn") & "</option>"
Else
Response.Write "<option value=" & recordSet27("Sekundarkodenr") & ">" & recordSet27("Sekundarkodenavn") & "</option>"
end if

recordSet27.movenext
loop
recordSet27.movefirst

%>
</SELECT>

Hvis man f.eks. foretager valget 90.01 i selectmenu "sekundarkode1" og vælger 90.02 i selectmenu "sekundarkodeplus1" og gemmer det i basen så giver det følgende output når jeg udskriver det på en anden side:

90.01 Til venstre + 90.02 Til højre

Det er lige som det skal være!

Hvis man derimod vælger 90.02 i selectmenuen "sekundarkode1" og vælger 90.01 i selectmenuen "sekundarkodeplus1" og gemmer det i basen, så giver det følgende output når jeg udskriver det på en anden side:

+ 90.01 Til venstre90.02 Til højre

Der burde stå:

90.02 Til højre + 90.01 Til venstre

Nedenfor er min kode til at udskrive det: (Jeg kan ikke forstå hvorfor den sætter "+" aller forrest i linjen???

<TD>
<%

do until recordSet6.eof

If sekundarkoder(0) = recordSet6("Sekundarkodenr") Then
response.write(recordSet6("Sekundarkodenavn"))
end if

If sekundarkoderplus(0) = recordSet6("Sekundarkodenr") Then
response.write " " & "+" & " " & (recordSet6("Sekundarkodenavn"))
end if

recordSet6.movenext
loop
recordSet6.movefirst
%>
</TD>
Avatar billede kagge Nybegynder
04. maj 2004 - 08:44 #1
Har selv fundet løsningen: Jeg bliver nødt til at køre Do.. løkken 2 gange, da jeg skal bruge recordSet6.movefirst i mellem de 2 if-sætninger...

do until recordSet6.eof

If sekundarkoder(0) = recordSet6("Sekundarkodenr") Then
response.write(recordSet6("Sekundarkodenavn"))
end if

recordSet6.movenext
loop
recordSet6.movefirst

do until recordSet6.eof

If sekundarkoderplus(0) = recordSet6("Sekundarkodenr") Then
response.write " " & "+" & " " & (recordSet6("Sekundarkodenavn"))
end if

recordSet6.movenext
loop
recordSet6.movefirst