Avatar billede kkn186 Nybegynder
03. maj 2004 - 12:25 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Forum "phpBB 2" hjælp

Hej

Jeg vil gerne have sådan et forum op at stå, jeg kan godt lidt i PHP men jeg kan ikke lige få det til at køre, derfor har jeg brug for lidt hjælp.

Håber nogle lige vil bruge 5 min på at hjælpe mig igang. Så finder vi ud af hvad du skal have til gengæld

msn messenger: kasper@n-data.dk
Avatar billede ostyrpuda Nybegynder
03. maj 2004 - 12:26 #1
Skal du bare have det installeret eller hva'?
Avatar billede kkn186 Nybegynder
03. maj 2004 - 12:28 #2
ja. så regner jeg selv med jeg kan klare resten. Altså bare såp den ligger på mit domæne og jeg kan klare resten derfra
Avatar billede ostyrpuda Nybegynder
03. maj 2004 - 12:32 #3
Den engelske udgave, håber det er okay :)

----------------------------------------------------------------

1. Decompress the phpBB 2 archive to a local directory on your system.
2. Upload all the files contained in this archive (retaining the directory structure) to a web accessible directory on your server or hosting account.
3. Change the permissions on config.php to be writeable by all (666 or -rw-rw-rw- within your FTP Client)
4. Using your web browser visit the location you placed phpBB 2 with the addition of install/install.php, e.g. http://www.mydomain.com/phpBB2/install/install.php, http://www.mydomain.com/forum/install/install.php etc.
5. Fill out all the requested information and hit Submit
6. Change the permissions on config.php to be writeable only by yourself (644 or -rw-r--r-- within your FTP Client)
7. Click the Complete Installation button or revisit the location you entered above.
8. Done ;)

----------------------------------------------------------------

Bemærk: Det er taget fra installations vejledningen. Hvis nogle af punkterne er uklare, så spørg :)
Avatar billede kkn186 Nybegynder
03. maj 2004 - 12:35 #4
Har jeg prøvet.. kan ikke få det til at virke.. Har brug for dne der lige kan uploade den for mig eller beskrive det på dansk
Avatar billede ostyrpuda Nybegynder
03. maj 2004 - 12:36 #5
skal jeg uploade det for dig?

Eller, hvad er det du ikke kan/ikke forstår?
Avatar billede kkn186 Nybegynder
03. maj 2004 - 12:38 #6
ja det må du meget gerne.. kan vi ikke skrives pr email. Sys ik lige jeg vil ud med kontoplysninger og sådn her
Avatar billede ostyrpuda Nybegynder
03. maj 2004 - 12:41 #7
1. Pak alle filerne ud med f.eks. winzip.
2. Upload hele baduljen til dit webhotel (sørg for at holde mappe strukturen intakt)
3. Filen "config.php"'s CHMOD skal være 666
4. Nu er du klar til den web baseret installation. Gå, med din browser, ind på filen /install/install.php
5. Angiv alle nødvendige informationer her.
6. Efter web installationen skal du sørge for at skifte "config.php" filens CHMOD til 644.
7. Klik på "complete installation" knappen, og du er færdig
Avatar billede ostyrpuda Nybegynder
03. maj 2004 - 13:18 #8
Virker det?
Avatar billede kennovs Nybegynder
03. maj 2004 - 13:20 #9
Hey.!

jeg er også intr. i det her....

En der vil installeret det på mit webhotel???
Avatar billede Rasmusjc Juniormester
05. maj 2004 - 20:43 #10
kennovs jeg kan godt gøre det for dig, det er meget simpelt.