Avatar billede clemmay Nybegynder
28. april 2004 - 22:53 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

brug af PEAR $res->affectedRows()

Når jeg i en klasse gør brug af flg:

function delItem() //delete item from database
    {
        $sql = "DELETE FROM items WHERE itemId = '$this->id' LIMIT 1";
        $res = $this->db->query($sql);
        if (DB::isError($res) || $res->affectedRows() == 0) {
            return false;
        } else {
            return true;
        }

får jeg en "Fatal error: Call to a member function on a non-object in /var/www/rosendahl/backend.php on line blah" (som er linien der indeholder "if (DB::isError($res) || $res->affectedRows() == 0)"

Hvis jeg fjerner "|| $res->affectedRows() == 0" virker det derimod fint. Men så kan jeg jo ikke se om den virkelig slettede en række i databasen.

Hvis jeg derimod bruger præcis samme framgangsmåde, men bare bruger en UPDATE query, så funker det fint. Hvad dælen skyldes det?
Avatar billede clemmay Nybegynder
28. april 2004 - 22:54 #1
Det ska lige siges at det er en funktion i en klasse, det er derfor jeg tilgår variablerne med $this->

Har laver klassen så den extender PEAR
altså "class blah extends PEAR"
Avatar billede clemmay Nybegynder
29. april 2004 - 00:11 #2
doh!
Avatar billede tipsen Nybegynder
29. april 2004 - 00:57 #3
Du fandt ud af, at det ikke var PEAR der skulle extendes?