Avatar billede ereoljo Nybegynder
28. april 2004 - 18:25 Der er 2 kommentarer

SQL statement i ASP.net og sql-server

Jeg har et par spørgsmål vedr. dato i sql sætninger i asp.net og sql-server.

Er det rigtig at sql-serveren forventer et dato format som ser således ud 01/04/2004 til 30/04/2004 1.apr til 30apr. Hvordan formatere jeg min dato variabel som hedder 30-03-2004 på en nem måde.  Kan det virkelig passe at jeg skal stille på sql-serveren for at den tager imod danske formater?

Tillægs spørsmål når jeg bruger calender controllen i asp.net vil jeg gerne have en fra og til dato, hvordan laver jeg nemmest dette. Sådan som jeg har gjort det i dag bruger jeg to labels til at holde de forskellige dato, men kan det ikke laves smartere?
Avatar billede cyb Nybegynder
29. april 2004 - 17:35 #1
Din sql server vil have datoen i formatet som du har sadt den op til ved installationen. (Regional settings).
Det nemmeste er at lade frameworket håndtere datoerne - dvs. arbejde med typestærke dataset, eller selv generere dinne datatabeller.
Du sætter derefter din colonne i dit dataset til et datoobject ex:

DataSet ds = new DataSet();
DataTable dt = new DataTable();
dt.Columns.Add("RowId",typeof(int));
dt.Columns.Add("CreatedDate", typeof(DateTime));
ds.Tables.Add(dt);
DataRow dr = ds.Tables.NewRow();
dr["RowId"] = 1;
dr["CreatedDate"] = new DateTime(2004,30,3);
ds.AcceptChanges();
Avatar billede cyb Nybegynder
06. maj 2004 - 09:53 #2
Kunne du bruge svaret?