Avatar billede kapsen Nybegynder
28. april 2004 - 18:06 Der er 6 kommentarer

Underlig Piben

Har et lidt underligt problem.
når jeg benytter min pc en udnerlig pibelyd fra dyret. svag men kan stadig nemt høres. den kommer isæer når jeg bruger mousescroll eller åbner et nyt vindu. den kører så et stykke tid, eller er noget gange vedvarende. lige til jeg sparker lidt til min kabinet. men er nu træt i foden af sparkeriet, og bange for at give kabinettet buler.
det underlige er at det også var sådan ved min gamle pc.

det de to pcer har til fælles er.
Logitech Dinovo Desktop
IIame 19" CRT skærm
Sony stereoanlæg
160 gb Seagate HD
Thermaltake 480W PSU
Flytbar HD skuffe.

er der nogen de rkan komme med en løsning til dette problem?
Avatar billede kejle Nybegynder
28. april 2004 - 18:22 #1
det er nok en mølle et eller andet sted... min har gjort det samme og det forsvandt da jeg skiftede CPU køler!!
Avatar billede kapsen Nybegynder
28. april 2004 - 18:26 #2
det er kun de ting jeg har nævnt ovenfor som min pc har tilfælles med den gamle. så har skiftet cpu køler.
Avatar billede kejle Nybegynder
28. april 2004 - 19:13 #3
jeg siger ikke det er din CPU køler... der sidder også en mølle i din PSU og nok også på dit grafik kort... og endda måske også på dit chip sæt der sidder envidre også en i din harddisk skuffe!!! jeg siger bare at i min computer var det den der sad på min cpu....tjek dem alle!!!
Avatar billede kapsen Nybegynder
28. april 2004 - 19:17 #4
kan bare ikke se hvorfor det så har en betydning med at det kommer når pcen arbejder.
Avatar billede kejle Nybegynder
28. april 2004 - 19:31 #5
når du laver noget på din pc'er er det alt hardware der laver noget cpu'en regner gpu'en tegner chip sættet spiller en lyd og din harddisk snore og når der så opstår varme køre blæserne hurtiger!!!
Avatar billede kejle Nybegynder
28. april 2004 - 19:32 #6
i principet kan det være motoren i din harddisk der siger den lyd!!!!