Avatar billede maxikoll Nybegynder
28. april 2004 - 12:30 Der er 2 kommentarer

Sætte Collation

Er det muligt at sætte en collation på alle de kollonner der måtte være, felter hvor det bruges? Jeg har en database der er blevet flyttet frem og tilbage nogle gange i løbet af årene og nu har jeg både en blanding af Danish_Norwegian_CI_AS og SQL_Latin1_General_CP1_CI_AS. Det vil tage lang tid at gå manuelt igennem, men er det den eneste udvej?
Avatar billede maxikoll Nybegynder
28. april 2004 - 12:31 #1
Sætte f.eks. Danish_Norwegian_CI_AS på alle på 1 gang. :-)
Avatar billede xperoo Nybegynder
13. juni 2004 - 21:30 #2
Her er din løsning...

use din_dababase

exec sp_configure 'allow updates',1 -- tillad opdate på system tabeller
reconfigure with override
go
-- 57349 case sensitive, 61445 not case sensitive

update syscolumns set collationid = 57349
where id in
(
    select c.id from syscolumns c
    inner join sysobjects o
    on o.id = c.id
    where o.xtype = 'U'
)

go
exec sp_configure 'allow updates',0 -- forbyd opdate på system tabeller
reconfigure with override

go

select collation, collationid, * from syscolumns c
inner join sysobjects o
on o.id = c.id
where o.xtype = 'U'