Avatar billede olezen Nybegynder
27. april 2004 - 20:36 Der er 14 kommentarer

Stiplede kanter på tabeller

Jeg ved at man kan gøre det med css, men da jeg ikke kan bruge det i den her sammenfæng fordi siden SKAL bygges op i ren html vil jeg gerne vide om jeg i en celle kan bestemme hvilke af kanterne (border) der skal være synlige og om de skal være stiplede eller rigtige streger.
Avatar billede badmanndk Nybegynder
27. april 2004 - 20:38 #1
<table style="border-top: 1 px dotted">
<tr>
<td>dit indhold</td>
</tr>
</table>

der bliver toppen stiplet.. du kan også skrive border-left eller border-right osv.
du kan også skrive solid istedet for dotted
Avatar billede badmanndk Nybegynder
27. april 2004 - 20:39 #2
glemte at skrive at ved solid, så bliver den til en hel streg
Avatar billede ckh Nybegynder
27. april 2004 - 20:40 #3
badmanndk>> Lige så snart du skriver "style" er det vel dybest set CSS.....
Avatar billede badmanndk Nybegynder
27. april 2004 - 20:42 #4
<table width="200" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" style="border-top: 1px dotted #000000">
  <tr>
<td>dit indhold</td>
</tr>
</table>

der må ikke være mellemrum mellem 1 og px.. men denne kode virker
Avatar billede badmanndk Nybegynder
27. april 2004 - 20:43 #5
ja det er det vel... men det kører jo fint nok sammen med html... så det er vel ikke noget problem at have det med i koden...?
jeg troede bare du mente at du ikke vil have et CSS dokument vedhæftet
Avatar billede olebole Juniormester
27. april 2004 - 20:45 #6
<ole>

Uden CSS kan du ikke ændre ret meget ved udseendet. Meningen med de nyere HTML-standarder er, man skal bruge CSS til alt visuelt  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede ckh Nybegynder
27. april 2004 - 20:46 #7
Tja jeg forstår heller ikke hvorfor der ikke må benyttes CSS, men en sætning som "SKAL bygges op i ren html" betyder vel uden CSS....
Avatar billede olebole Juniormester
27. april 2004 - 20:47 #8
Så er der kun:
  <table border="1" ....>
tilbage  :)
Avatar billede olezen Nybegynder
27. april 2004 - 20:47 #9
jeg kender godt css og bruger der meget, men denne side er en jeg laver for en veninde der hels skal have en muglighed for at forklare hendes lære hvad der er lavet og hun forstår ikke CSS.
Avatar billede badmanndk Nybegynder
27. april 2004 - 20:48 #10
så må i undvære stiplede borders... desværre
Avatar billede ckh Nybegynder
27. april 2004 - 20:52 #11
Det vil da ikke tage mere end 40 sekunder lige at sætte hende ind i border-styles i CSS. Så kan hun vel forklare sig ud af hvorfor hun ikke selv har lavet sine hjemmeopgaver he-he ;-)
Avatar billede olezen Nybegynder
27. april 2004 - 20:58 #12
ja jeg tror også bare jeg smider det ind og så forklare hende det for det er ik så meget man skal forstå jo
Avatar billede badmanndk Nybegynder
28. april 2004 - 09:32 #13
det er nok også den bedste løsning..
Avatar billede jakobdo Ekspert
28. april 2004 - 10:31 #14
Man kan vel godt lave striplet linier!
Lav en milliard tabeller, sæt hver anden til border=0, og omvendt border=1... :o)