Avatar billede bsh Nybegynder
12. februar 2001 - 10:32 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Image som åbner html-image

Hej knowbies
Jeg forsøger i Flash 5, at få en thumbnail til at åbne billedet i en større version - i sit eget html-dokument. How to doo?
Takker
Avatar billede hoejrup Nybegynder
12. februar 2001 - 11:00 #1
Aktiver thumbnail billedet og lav det om til et symbol, ved at vælge Insert>Convert to symbol...

Højreklik på thumbnail symbolet, og vælg Actions fra menuen.

on (release) {
    getURL (\"www.mitdomain.dk/index.html\", \"_blank\");
}

/per
Avatar billede bsh Nybegynder
12. februar 2001 - 11:04 #2
Dvs. ingen javascript er nødvendigt???
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
12. februar 2001 - 11:06 #3
Tryk F8 og gør din Thump til en knap. Højreklik og indsæt følgende action.

on (release) {
    getURL (\"Side_med_billedet.html\", \"_self\");
}

Hvis du indsætter _blank frem for _self, vil der åbnes i et nyt vindue.

/Nikolaj
Avatar billede hoejrup Nybegynder
12. februar 2001 - 11:10 #4
Selvfølgelig skal du lave noget javascript i Flash 5.0. Her er din løsning:

http://www.macromedia.com/support/flash/ts/documents/popup_windows.htm

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
12. februar 2001 - 11:12 #5
Såden skal den se ud:

on (release) {
getURL (\"java script:openNewWindow(\'http://www.macromedia.com\',\'thewin\',\'height=400,width=400,toolbar=no,scrollbars=yes\') \");
}

/per

Avatar billede nikolajdu Nybegynder
12. februar 2001 - 11:16 #6
Damn tog det mig virkelig så lang tid at få griflet det ned...??
Avatar billede bsh Nybegynder
12. februar 2001 - 13:08 #7
Hej igen
Jeg bøvler stadig med Javascriptet.
Jeg gør følgende, men det virker ikke ???

In the Flash, action for button:

On (Release)
    Get URL (\"java script:smallwin(\'xxxx.html\')\")
End On

And in the html of the page containing the Flash:

<SCRIPT LANGUAGE=\"JavaScript\" type=\"text/Javascript\">

function smallwin(url) {
// the presized window
var iMyWidth;
var iMyHeight;
// top and left positions based on user\'s resolution so hint window
is centered.
iMyWidth = (window.screen.width/2) - (360 + 10);// the screen
width minus half the new window width (plus 5 pixel borders).
iMyHeight = (window.screen.height/2) - (250 + 50); // the screen
height minus half the new window height (plus title and status bars).
var plansWin  =
window.open(url,\"plansWin\",\"height=500,width=720,resizable=no,left=\" +
iMyWidth + \",top=\" + iMyHeight + \",screenX=\" + iMyWidth + \",screenY=\" +
iMyHeight + \", scrollbars=no, toolbar=no\");

}

</SCRIPT >
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
12. februar 2001 - 13:20 #8
Du skal ikke have \'\' med i dit JavaScript kald.

getURL (\"java script:smallwin(xxxx.html)\")

Avatar billede nikolajdu Nybegynder
12. februar 2001 - 13:24 #9
Du har lavet et par linieskift i din javaScript. det mås man ikke inden i funktioner. Kun hvis strengen er afsluttet. anyway det er virker.

<SCRIPT LANGUAGE=\"JavaScript\" type=\"text/Javascript\">
function smallwin(url) {
var iMyWidth;
var iMyHeight;
iMyWidth = (window.screen.width/2) - (360 + 10);
iMyHeight = (window.screen.height/2) - (250 + 50);
var plansWin  =
window.open(url,\"plansWin\",\"height=500,width=720,resizable=no,left=\" +
iMyWidth + \",top=\" + iMyHeight + \",screenX=\" + iMyWidth + \",screenY=\" +
iMyHeight + \", scrollbars=no, toolbar=no\");

}
</SCRIPT>