Avatar billede iko Nybegynder
27. april 2004 - 16:22 Der er 6 kommentarer

Flash fra/tim ASP

Hej...

Jeg har flg. ASP kode:

<html>
<title>Hente data fra database (IKO STINKER)</title>
<head>
</head>
<body>
<%

    Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
    DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
    DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("db1.mdb")
    Conn.Open DSN

    strSQL = "UPDATE udstillinger SET Sted='" & Request.Form("Sted") & "', Tid='" & Request.Form("Tid") & "', Dato='" & Request.Form("Dato") & "'"

    Conn.Execute(strSQL)
    strSQL = "Select * From Udstillinger Order By Id"
    Set rs = Conn.Execute(strSQL)

    i = 0

    Do

        arrID = arrID & rs("Id") & ","
        arrSted = arrSted & rs("Sted") & ","
        arrTid = arrTid & rs("Tid") & ","
        arrDato = arrDato & rs("Dato") & ","

        rs.MoveNext
        i = i + 1

    Loop While Not rs.EOF

    arrID = Split(arrID, ",")
    arrSted = Split(arrSted, ",")
    arrTid = Split(arrTid, ",")
    arrDato = Split(arrDato, ",")

    Response.Write "arrID(0-3):" & arrID(0) & " - "  & arrID(1) & " - "  & arrID(2) & " - "  & arrID(3)
    Response.Write "<br><br>arrSted(0-3):" & arrSted(0) & " - "  & arrSted(1) & " - "  & arrSted(2) & " - "  & arrSted(3)
    Response.Write "<br><br>arrTid(0-3):" & arrTid(0) & " - "  & arrTid(1) & " - "  & arrTid(2) & " - "  & arrTid(3)
    Response.Write "<br><br>arrDato(0-3):" & arrDato(0) & " - "  & arrDato(1) & " - "  & arrDato(2) & " - "  & arrDato(3)

    Conn.Close
    Set Conn = Nothing
%>
</body>
</html>

Hvordan henter jeg fx. arrSted(0) ind i flash i et tekst document?

Og Hvordan skriver jeg til fx. sted, fra en input box.
Avatar billede iko Nybegynder
27. april 2004 - 16:23 #1
Det er self ikke et tekst document, men et flash document! Undskyld...
Avatar billede pyroman Nybegynder
27. april 2004 - 17:32 #2
ømm - du kan ikke hente noget fra den der ASP - det er helt forkert opbygget... Når flash skal hente fra txt eller ASP skal alle data stå skrevet som simple variabler, adskildt af "&" (og-tegn). fx:

arrID0=indhold0&arrID1=indhold1&arrID2=indhold2

eller:

arrID0=indhold0&
&arrID1=indhold1&
&arrID2=indhold2

Sådan skal ASP'en udskrive det! Man må ikke blande html ind i det... Ellers skal du hente html'en ind som XML - men du kan jo ikke bruge alt det andet, så det er overflødigt at hente ind...

Hvis du kan få din ven til at lave en seperat ASP-fil (går ud fra at en anden har lavet scriptet dér - eller også er du ret dum at skrive "IKO stinker" i toppen ;) ), som kun printer det nødvendige ud...

Når du har dette kan du hente dine variabler ind i et objekt i flash:

variablerFraASP = new LoadVars();
variablerFraASP.load("script.asp");
variablerFraASP.onLoad = function(success){
  if(success){
    trace("Variablerne er hentet succesfuldt!");
  }else{
    trace("Variablerne kunne ikke hentes!");
  }

/Filip
Avatar billede iko Nybegynder
27. april 2004 - 19:48 #3
vi har lavet det sammen, og ved ikke hvorfor........ Men tak for svaret jeg vil prøve at gå videre med det...
Avatar billede iko Nybegynder
27. april 2004 - 19:51 #4
arrID0=indhold0&
&arrID1=indhold1&
&arrID2=indhold2

Hvis jeg bare skrive dettr, og henter "indhold0" ind i flash vil den så vise værdien af arrID0?
Avatar billede iko Nybegynder
27. april 2004 - 19:56 #5
Skal det ikke stå så man definerer indhold1=arrID0& ???

Så jeg definerer noget i indhold 1 og ikke definerer nogen i arrID0 som jo HAR en værdi...??? Eller er jeg galt på den?
Avatar billede pyroman Nybegynder
27. april 2004 - 20:28 #6
Når du henter filen ind (prøv evt med at lave en txt først) så laver flash automatisk variabler magen til dem der står i filen - prøv fx dette script:

variablerFraASP = new LoadVars();
variablerFraASP.load("script.asp");
variablerFraASP.onLoad = function(success){
  if(success){
    for(vars in this){
      trace(vars+"="+this[vars]);
    }
  }else{
    trace("Variablerne kunne ikke hentes!");
  }

så skulle den gerne udskrive variablerne til output vinduet - ligemeget hvad de hedder i txt'en