Avatar billede Slettet bruger
25. april 2004 - 17:34 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Én fysik opgaver - hjælp.

Jeg har lidt problemer med følgende opgave:

"En cyklist kører med farten 20km/h og bremser hurtigt op, så han kommer til at holde stille. Under opbremsningen afsættes den kinetiske energi som varme i baghjulets nav og i dækket. Vi tænker os, at 75% af energien afsættes i navet, og at dette har massen 0,20kg og består af jern (c jern = 452 J/(kg*grader Celcius). Cyklist og cykel vejer til sammen 81kg. Hvor meget stiger navets temperatur under opbremsningen? Hvor stor bliver en temperaturstigningen, hvis nedbremsningen sker fra den dobbelte hastighed?"

Hvad gør jeg... er helt blank.
Avatar billede llbn86 Nybegynder
25. april 2004 - 17:58 #1
Måske skulle du prøve www.studi.dk istedet med lektieproblemer c",) De plejer kunne hjælpe..
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2004 - 18:03 #2
Prøver der then, men der plejer nu ikke være nogen problemer med at få hjælp her. :)
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2004 - 16:01 #3
Lukker.