Avatar billede hulla Novice
23. april 2004 - 21:03 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Connectionproblemer til Access DB

Jeg har en windowsservice skrevet i C#, som tilgår en AccessDB.

Ved første test ser det ud til at virke fint, men laver jeg mange opdateringer efter hinanden får jeg fejl i forbindelsen til min Access DB.

Jeg tilgår DB sådan:

private void MdbUpdate( string sqlStr )
{
System.Data.OleDb.OleDbConnection conn = new System.Data.OleDb.OleDbConnection();

System.Data.OleDb.OleDbCommand OleDbCommand1 = new System.Data.OleDb.OleDbCommand();

conn.ConnectionString = @"Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; Data source=C:\WINDOWS\system32\FileService\Temp.mdb";

OleDbCommand1.CommandText=sqlStr;
OleDbCommand1.Connection = conn;
conn.Open();
OleDbCommand1.ExecuteNonQuery();
conn.Close();
}

og denne fejl fremkommer efter en del opdateringer:

System.Data.OleDb.OleDbException: Unspecified error

Kender I noget til det?

:o)
Avatar billede hulla Novice
27. april 2004 - 09:52 #1
sådan ser hele fejlen ud:

System.Data.OleDb.OleDbException: Unspecified error
  at System.Data.OleDb.OleDbConnection.ProcessResults(Int32 hr)
  at System.Data.OleDb.OleDbConnection.InitializeProvider()
  at System.Data.OleDb.OleDbConnection.Open()
Avatar billede magune Nybegynder
18. maj 2004 - 14:34 #2
Den SQL sætning du forsøger at afvikle - kunne du teste i access - så kan du se om den er "lovlig" - og dermed eliminere den fejl (klip den evt. på runtime så du ved det er den rigtige - og prøv den af direkte i Access-query). Ellers er der altid problemer med connection string.

Prøv også at sætte try/catch blok omkring open - det kommer der ofte noget spændende ny konfiguration ud af:-)

Håber du kunne bruge det.
GAa