Avatar billede scapuliz Nybegynder
23. april 2004 - 15:58 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Point system hjælp!

Hvordan gør jeg sådan at man får added nogle points f.eks. pr 10 min eller pr time i en database?
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2004 - 16:04 #1
Du tilføjer f.eks. vha phps date(); funktion et timestamp i en kolonne i databasen.

Så henter du datoen ud igen, og tjekker, om sammenligner det nuværende timestamp med det der er indsat i tabellen.

Hvis det nuværende timestamp er 10 minutter ældre end det, du hentede ud af tabellen, så  skal det nye timestamp smides i tabellen, og der adderes 10 til point kolonnen.
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2004 - 16:05 #2
mySQL behersker også selv dato funktioner, btw.
Avatar billede scapuliz Nybegynder
23. april 2004 - 16:07 #3
kan du f.x ikke give os et script ?? så få du dinne 200 point
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2004 - 16:29 #4
Jo, jeg kan lige prøve..
Avatar billede jammerlab Nybegynder
23. april 2004 - 20:07 #5
Ha pacroon din gamle skumslukker ;)

scapuliz>> Du laver et iframe på din side (skjult) det vil sige:

<iframe src=refresh.php width=0 height=0 border=0></iframe>

I din refresh.php ligger du så bare:

echo "<meta http-equiv=\"refresh\" content=\"600\">";
$query = mysql_query("select * from ?? WHERE ?? = '??'")or die(mysql_error());
$row = mysql_fetch_array($query);

$point = $row[point] + 10;

mysql_query("UPDATE ?? set point='$point' WHERE id = '$_SESSION[chat_id]'")or die (mysql_error());

På denne måde adder den 10 point hvert 600 sekund... en simpel måde at gøre det på.
Avatar billede jammerlab Nybegynder
23. april 2004 - 20:08 #6
Rettelse>>
mysql_query("UPDATE ?? set point='$point' WHERE ?? = '??'")or die (mysql_error());

Aner jo ikke hvad dine mysql tabels hedder :)
Avatar billede hanshenp Nybegynder
24. april 2004 - 07:00 #7
talker det lyder lidt usikkert det der - ligeså snart side bliver reloadet er der point, du kunne også tilføje et datastamp i dine tabeller, og så tjekke på dem hver gang siden loades, hvis der er gået det ønskede interval kører du:

mysql_query("UPDATE ?? SET point=point+x WHERE id='$id'")
Avatar billede sukos Juniormester
24. april 2004 - 08:13 #8
sessions er vel oplagt at bruge

<?php
include("connect.php");

$pointupdate = 10; //antal point
$updatetid = 120; //Tid som skal gå i sek. før en update

session_start();

if(!isset($_SESSION["tid"])) {
$_SESSION["tid"] = time();
mysql_query("INSERT INTO `point` (`id`, `points`) VALUES ('". session_id() ."','". $pointupdate ."')") or die (mysql_error());
}else{
echo $_SESSION["tid"];

    if(time() > ($_SESSION["tid"]+$updatetid)) {
mysql_query("UPDATE `point` SET `points` = points+".$pointupdate." WHERE `id` = '". session_id() ."'") or die (mysql_error());
$_SESSION["tid"] = time();
    }
?>
Avatar billede sukos Juniormester
24. april 2004 - 08:24 #9
eller,

<?php
include("connect.php");

$pointupdate = 10; //antal point
$updatetid = 120; //Tid som skal gå i sek. før en update

session_start();

if(!isset($_SESSION["tid"])) {
$_SESSION["tid"] = time();
mysql_query("INSERT INTO `point` (`id`, `points`) VALUES ('". session_id() ."','". $pointupdate ."')") or die (mysql_error());
}else{

    if(time() > ($_SESSION["tid"]+$updatetid)) {
mysql_query("UPDATE `point` SET `points` = points+".$pointupdate." WHERE `id` = '". session_id() ."'") or die (mysql_error());
$_SESSION["tid"] = time();
    }

$hent = mysql_query("SELECT `points` FROM `point` WHERE `id` = '". session_id() ."'") or die (mysql_error());

echo "Du har ". mysql_result($hent, 0) ." point!";

?>
Avatar billede jammerlab Nybegynder
24. april 2004 - 12:42 #10
True :) Sessions er ikke nogen dum ide...