Avatar billede agerlin Nybegynder
23. april 2004 - 10:55 Der er 4 kommentarer

Binære og pakkede felter

Jeg har modtaget et udtræk fra nogle DB2 og IMS-tabeller, hvor nogle af felterne har datatyperne binære og pakkede felter. Er der nogle der ved hvordan at jeg kan få disse oplysninger oversat til læsbar tekst (alfa- eller numerisk) når jeg nu ikke har DB2/IMS-databaser, vil gerne have oplysninger ind på en SQL Server 2000.

Jeg har forsøgt at få det oversat til hexi-decimalværdi, men dette hjalp ikke.
Avatar billede arne_v Ekspert
23. april 2004 - 21:11 #1
Man kan sagtens indsætte binære data i SQLServer.

Man kan også godt konvertere binært->hex og hex->binært.

Men hvad er problemet ?

big endian integers + IBM mainframe floating points + BCD + EBCDIC ??
Avatar billede agerlin Nybegynder
27. april 2004 - 11:39 #2
Problemet er at filen indeholder både binære og pakkede felter, og desværre ikke i en fast struktur, så jeg har brug for få "oversat" de binære og pakkede felter inden at jeg importerer oplysningerne til SQL.

Filen kan f.eks. se således ud
1. linie i filen: 6 første postition binære felter, 5 næste pakket felt, 10 næste nummerisk, 9 næste pakket, 264 næste alfa.
2. linie i filen: 6 første binære, 5 næste pakkede, 10 næste nummeriske, 5 næste pakket.
3. linie i filen: 6 første binære, 5 næste pakket, 10 næste nummerisk, 4 næste pakket, 20 næste alfa.
Avatar billede arne_v Ekspert
27. april 2004 - 21:58 #3
Du skal nok have skrevet en lille loader i C++/C#/Java/VB som læser filen,
fortolker data og indsætter i databasen.

(kræver nok en præcis beskrivelse af indholdet af de felter)
Avatar billede arne_v Ekspert
29. maj 2004 - 00:11 #4
??