Avatar billede peter_molgaard Nybegynder
22. april 2004 - 20:46 Der er 5 kommentarer

Link til en AVI video

Når jeg skriver et link til en video f.x. \video.avi (jeg har lagt videoen i samme mappe som projektoren)i Property inspectoren for videoen - retter Director automatisk linket til den aktuelle placering (c:\mappe\mappe\video.avi), som bibeholdes når jeg brænder det hele til CD - og den går jo ikke. Hvordan forklarer jeg Director at jeg vil få ret, når jeg skiver et link?
Peter
Avatar billede medieroed Praktikant
23. april 2004 - 10:40 #1
Hvis du ligger din video på den samme relative placering på computeren som den skal have på CD'en før du importerer den til cast'en, bør du ikke løbe ind i problemer.

se Macromedias technote:
(http://www.macromedia.com/support/director/ts/documents/linked_media.htm)
"AVI and QuickTime cast members are always externally linked files and will ignore the "Media" setting in the import dialog. When these file types are imported, a relative link is established between the Director movie and the linked file. A relative link is also established for any other file types that are imported with the "Link to External File" option selected.

Files using a relative link to the movie will always be found by the movie as long they remain in the correct relative location to the movie. It will not matter if the project is copied to a CD or another hard drive. The link will not be broken as long as the file is kept in the same location relative to the Director movie."

Håber det hjælper
Avatar billede peter_molgaard Nybegynder
24. april 2004 - 09:01 #2
Tak for svaret - det ser ud til at virke, men mit problem er måske at den video jeg har skal bruge en DivX afspiller. Er der nogen der ved hvordan man konverterer en DivX.avi til et format som Windows umiddelbart kan forstå?
Peter
Avatar billede medieroed Praktikant
24. april 2004 - 23:55 #3
Har du prøvet at importere din .avi som quicktime i director?
Avatar billede peter_molgaard Nybegynder
25. april 2004 - 18:52 #4
Ja - det løste heller ikke problemet |;(
Avatar billede medieroed Praktikant
26. april 2004 - 01:48 #5
måske kan denne xtra løse dit problem:
http://www.mediamacros.com/item/item-1006687264/