Avatar billede drengen Nybegynder
22. april 2004 - 13:28 Der er 1 kommentar

Betingelse i en .NET Repeater

Hej

Jeg ønsker at lave en if-betingelse i <ItemTemplate> i en .NET Repeater control. Ved du om det kan lade sig gøre, i så fald hvordan?

Jeg er også interesseret i en evt. løsning til andre .NET data-controls, hvis det ikke kan lade sig gøre med en Repeater Control

Venlig hilsen
Kim Andersen
Avatar billede drengen Nybegynder
22. april 2004 - 13:51 #1
Jeg har selv løst problemet.

Hvis nogen er interesseret, så kaster man sit DataItem med som argument i en defineret funktion, hvor man så kan køre sin logik:

<script language="c#" runat="server">
private string MinFunktion( object tempID ){
  long id = Convert.ToInt32( tempID );
  // kode her
  return [...];
}
</script>

...
HTML
...
[Og her kommer min repeater(ikke vist) med et DataItem:]

<%# MinFunktion( DataBinder.Eval(Container.DataItem, "UserID") )%>