Avatar billede ishmagel Nybegynder
21. april 2004 - 21:28 Der er 2 kommentarer

Sortering af filer efter dato

Jeg har lavet en galleri-generator i asp og vb-script vhja. FileSystemObject. Da jeg gerne vil kunne vise billeder sorteret efter dato, f.eks. hvis billederne er taget med flere digital-kameraer, vil jeg gerne have at FileSystemObject går listen igennem efter dato. Som det ser ud til lige nu, går FileSystemObject efter den rækkefølge som de ligger på disken. Findes der et program der fysisk kan ændre rækkefølgen på disken? I gamle dage kunne Norton Utilities til DOS gøre det med programmet Directory Sort.
Avatar billede maximus25 Nybegynder
08. oktober 2004 - 20:22 #1
Hejsa ishmagel
Du kan jo checke på hvornår filerne er blevet oprettet:

Function FileCreated(Fname)

  FileCreated = ""

  Set fs = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")

  if fs.FileExists(Fname) = True then
    Set f = fs.GetFile(Fname)
    FileCreated = f.DateCreated
  end if
Set f = Nothing
Set fs = Nothing
end function

Håber du kan bruge det:):)
Avatar billede maximus25 Nybegynder
23. maj 2005 - 21:09 #2
kunne du bruge det??:):)....for så ville det være fedt med lidt point:):)