Avatar billede edl Nybegynder
20. april 2004 - 14:45 Der er 8 kommentarer

Print web side i ASP.Net

Hej
Hvorledes printer man en side i ASP.Net

Jeg trykkes på print på en web-side "Page.aspx?ID=2" derefter
indlæsen en ny side ved navn "PrintPage.aspx?ID=2"
(Uden knapper menuer o.s.v)

Når der trykkes på Print eller Tilbage i "printer dialogen" vil
jeg tilbage til "Page.aspx?ID=2"

Gode point til den der kan hjælpe mig .-)
Avatar billede nielsbrinch Nybegynder
20. april 2004 - 17:52 #1
ASP.NET kan ikke printe. Men det kan JavaScript. Du vil sikkert få held med at stille spørgsmålet i JavaScript-kategorien.
Avatar billede erve Nybegynder
20. april 2004 - 22:31 #2
Jeg ved ikke heltom det er dette du er interesseret i, men vi har før gjort det på denne måde:

          StringBuilder scriptString = new StringBuilder(null);

          scriptString.Append("<script language=\"JavaScript1.2\">");
          scriptString.Append("function doprint()");
          scriptString.Append("{window.print();}");
          scriptString.Append("document.onload = doprint();");
          scriptString.Append("</script>");

          if(!this.IsClientScriptBlockRegistered("printOnLoad"))
            this.RegisterClientScriptBlock("printOnLoad", scriptString.ToString());

Dette vil medføre et javascript der onload åbner Windows's printdialog
Avatar billede edl Nybegynder
20. april 2004 - 22:50 #3
Hvorledes skal dette sætte ind på PrintPage.aspx?ID=2
Skal det ligge i Onload eller Hvad ???

JEG TROR DU ER PÅ RETTE SPOR
Avatar billede edl Nybegynder
20. april 2004 - 22:54 #4
Denne kommer med en fejl

'StringBuilder' er en type og kan ikke anvendes som et udtryk

Kildefejl:
Linje 115:
Linje 116:  Sub PrintPage
Linje 117:  StringBuilder scriptString = new StringBuilder(null);
Linje 118:  scriptString.Append("<script language=\"JavaScript1.2\">");
Linje 119:  scriptString.Append("function doprint()");
Avatar billede burningice Nybegynder
21. april 2004 - 09:02 #5
du kan ikke blande c# og vb.net på den måde
Avatar billede erve Nybegynder
21. april 2004 - 18:49 #6
Du oversætter mit C# eksempel til VB :o) og lægger det i Page_Load eventen i din codebehindfil.
Avatar billede edl Nybegynder
21. april 2004 - 19:55 #7
Det vil jeg prøve på  - Selv :0)
Avatar billede froenie Nybegynder
10. juli 2006 - 14:13 #8
Hvis du gerne vil have alt kode i codebehind så er erve's løsning god.
Jeg ville prøve at skrive window.print() direkte i onload på siden, altså i html'en. Det er en smule nemmere, og så skal du ikke oversætte. Har selv brugt det og det virker fint.

eks:
<body onload="window.print()"/>

Ps. hvis det er en printvenlig side du gerne vil vise, kan det løses forholdsvis nemt ved brug af stylesheet.