Avatar billede m_187 Nybegynder
20. april 2004 - 14:42 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Værdi indtastet i textbox skal åbne url (med querystring)

Hej Flashperts

Jeg har hevet et textbox component, samt et button component ud på scenen, for nu vil jeg lave en søgeformular i Flash...

Meningen er, at brugeren indtaster et eller flere ord i textboxen, og trykker på på knappen "Søg". Knappen skal så åbne en url hvor det indtastede fra textboxen skal smide for enden af url'en som en querystring.

Men hvordan skal jeg gøre for at det kan lade sig gøre?

På forhånd tak.
Avatar billede docks Nybegynder
20. april 2004 - 14:56 #1
Nu har jeg ikke prøvet det med komponenter, men fremgangsmåden vil være det samme:

Du har et input field ved variabelnavnet "test"

Så laver du en knap med action:

on (release) {
    getURL("http://www.DITSITE.dk/index.html&test="+_root.test, "_blank");
}

Good luck
Avatar billede m_187 Nybegynder
20. april 2004 - 17:18 #2
Det funker! Smid et svar.

Jeg prøvede med en komponent, men det ser ikke ud til at man bare sådan lige kan angive et variabel navn, så jeg har bare lavet et inputfelt.
Avatar billede docks Nybegynder
20. april 2004 - 17:21 #3
Det var godt at det funkede ;)

Du behøves ikke at give alle points! Jeg synes at det er for meget...:)

//Docks
Avatar billede m_187 Nybegynder
21. april 2004 - 12:38 #4
Okay... Hvis du nu fortæller mig hvordan jeg laver en getURL ved at trykke på Enter når jeg står i tekstfeltet, så har du fortjent alle point...

Jeg har prøvet med

on (keyPress "<Enter>") {
    getURL("http://www.site.dk/SearchResult.aspx?Search="+_root.Keyword, "_self");
}

... på søge-knappen
Men det virker ikke... Jeg bruger iøvrigt en alm. knap nu - ikke en komponent.