Avatar billede cesil Nybegynder
20. april 2004 - 11:34 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

jmail AddRecipientBCC

Hej eksperter
jeg skal sende nyhedsbrev ud til 600 brugere.
Når jeg sender med AddRecipientBCC er det ikke alle der modtager min mail.
Det sjove er at det kun er på nogle domæner problemet er. Fx skulle der være tre modtagerer på samme domæne men kun den der står øverst får mailen. Der er ingen restriktioner ved modtagelse af mailen.

Når jeg sender med AddRecipient er der ingen problemer så får alle mail.
jeg bruger jmail 4.4 standard.
Jeg sender gennem en linux mailserver uden restriktioner. Har også prøvet gennem en windows mailserver. Alt med samme resultat.
Nogen der har en ide?

Her er min kode.

set msgTemplate = Server.CreateObject( "JMail.Message" )
    set Attachment = Server.CreateOBject( "JMail.Attachment" )
    set Attachments = Server.CreateOBject( "JMail.Attachments" )
    if att then
        msgTemplate.AddAttachment filename, TRUE, Ext
        msgTemplate.Logging = true
        msgTemplate.silent = true
    end if
    msgTemplate.From = trim(SenderEmail)
    msgTemplate.Subject = Subject
    msgTemplate.HTMLBody = Message

        Response.write "<font face=verdana size=1><br><b>Please wait - Now sending to:</b><br>"
        Do While Not oRs.EOF
            msgTemplate.AddRecipientBCC trim(""&oRs("Email")&"")
            'msgTemplate.AddRecipient ("" & oRs("Email") & "")
        oRs.movenext
        loop

        msgTemplate.MSPickupDirectory = "c:\inetpub\mailroot\pickup\"
        msgTemplate.nq
Avatar billede vbcoder Nybegynder
20. april 2004 - 11:48 #1
Jeg vil foreslå at du dumper email til mailsereren for hver f.x. 20 .addrecipientbcc

Jmail har noget med at den kan gå galt hvis løkken tager for lang tid.

se evt. http://www.eksperten.dk/spm/396250
Avatar billede cesil Nybegynder
20. april 2004 - 11:56 #2
det er ligemeget hvor mange jeg sender til. Jeg tester med 5 modtagere hvor de 3 er fra samme domæne (mig og 2 kolleger). Det er vildt underligt. Kun den der står øverst får mailen.
De to sidste modtagerer er også fra samme domæne. De bliver begge modtaget uden problemer.
Mailserveren har fat i mails'ne og alt ser normalt ud.
Avatar billede vbcoder Nybegynder
20. april 2004 - 12:11 #3
Jeg forstår ikke helt det sidste.

5 modtagere bcc

modt1@dom.dk
modt2@dom.dk
modt3@dom.dk
modt4@dom2.dk
modt5@dom3.dk

modt1 får mail men modt2 og modt3 får ikke og modt4 og modt5 gør

er det korrekt opfattet ?
Avatar billede cesil Nybegynder
20. april 2004 - 12:26 #4
ja
Avatar billede vbcoder Nybegynder
20. april 2004 - 12:36 #5
hmm - spooky - that is ...

jeg har lige testet på min std. webserver med jmail 4.3 og jmail.send til tdc server

jeg har også test med pickup på min xp-pro - alle mails kommer frem

samme setup som dig
3 til et domæne med forskellige modtager adresser og 2 til til andre domæner

er du sikker på din løkke? der laver addrecipientbcc?
Avatar billede retry Nybegynder
20. april 2004 - 12:37 #6
I din kode har du
Response.write "<font face=verdana size=1><br><b>Please wait - Now sending to:</b><br>"
men i den viste kodestump er der ikke nogen response.write af modtagerne. Kunne du ikke, mens du tester, lægge en response.write in i loopet, så du kan være 100% sikker på, hvad der foregår.

I øvrigt, hvorfor "" i argumentet til JMail i nedenstående?            msgTemplate.AddRecipientBCC trim(""&oRs("Email")&"")
Avatar billede vbcoder Nybegynder
20. april 2004 - 12:43 #7
har mailserveren alle 5 mails ? eller kan det være en buk i jmail 4.4std ?

prøv evt at stoppe din mailservice i iis manangeren og prøv at dumpe mails igen og se om alle 5 er der.

Hvis de ikke er må det jo være en buk i jmail 4.4std.
Avatar billede vbcoder Nybegynder
20. april 2004 - 12:47 #8
jeg kan se at der kun ligger en mail med flg. indhold

x-sender: <unknown>
x-receiver: <modt1@dom.dk>
x-receiver: <modt2@dom.dk>
x-receiver: <modt3@dom.dk>
x-receiver: <modt@dom2.dk>
x-receiver: <modt@dom3.dk>
Subject: =?iso-8859-1?Q?test_af_bcc?=
Sender: "unknown" <unknown>
From: "unknown" <unknown>
Date: Tue, 20 Apr 2004 12:44:46 +0200
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Content-Transfer-Encoding: Quoted-Printable
MIME-Version: 1.0
X-USER_IP: 127.0.0.1
X-Mailer: JMail 4.3.0 by Dimac
Content-Type: text/html;
    charset="iso-8859-1"

<br=3E<b=3EDet er bare en test</b=3E<br=3E<br=3E

men prøv at stoppe din mailservice og check den mail der ligger i pickup
Avatar billede cesil Nybegynder
20. april 2004 - 16:29 #9
Undskyld jeg først svarer nu. Det går lidt hurtigt idag.
Jeg har fundet fejlen. Men ikke løst problemet.
Jeg har fulgt mails'ene fra min form til exchange serveren og fundet ud af at alt går godt indtil vores mailmax-server sender dem til exchange serveren. Der får de mails der går til vores eget domæne pludselig samme modtageradresse. Endvidere har jeg fundet ud af at det ikke kun er fra min form det går galt, faktisk går det galt uanset hvor man sender fra, når man sender til flere.
Jeg tror mailmax kigger på indholdet eller mailid og hvis der ikke er forskel sætter den modtager til den samme som den foregående.
Avatar billede cesil Nybegynder
21. april 2004 - 11:48 #10
Så har jeg en løsning, der sikrer mail til alle.

msgTemplate.AddRecipientBCC "%%EMail%%", "%%Name%%"
set mMerge = Server.CreateObject( "JMail.MailMerge" )
mMerge.MailTemplate = msgTemplate
mMerge.BulkMerge oRs, true, "c:\inetpub\mailroot\pickup"

Men tak for hjælpen