Avatar billede sizx.dk Nybegynder
19. april 2004 - 20:46 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Shaking tekst

Hej.
Hvordan får man sine hyperlinks til at ryste når musen kører over dem. Altså, fx. et link i en menu, alm. tekst., som når man kører over det begynder at ryste.
Håber i kan hjælpe.

Mvh SizX
Avatar billede skovenborg Nybegynder
19. april 2004 - 23:20 #1
hvordan ryste? Fra side til side eller bare helt tilfældigt?
Avatar billede skovenborg Nybegynder
19. april 2004 - 23:24 #2
du kan i hvert fald kigge lidt på det her som bevæger et link tilfældigt rundt:

Scriptet:
var timer;
      var activeLink;
      function ryst(elm) {
            activeLink = elm;
            elm.style.position = "relative";
            elm.style.left = "0px";
            elm.style.top = "0px";
            timer = window.setInterval("rystlink();",50);
      }
      function stopryst() {
            activeLink.style.left = "0px";
            activeLink.style.top = "0px";
            window.clearInterval(timer);
      }
      function rystlink() {
            x = (Math.random() > 0.5) ? Math.ceil(Math.random()*1) : -Math.ceil(Math.random()*1);
            window.status = x;
            y = (Math.random() > 0.5) ? Math.ceil(Math.random()*1) : -Math.ceil(Math.random()*1);
            activeLink.style.left = parseInt(activeLink.style.left)+x+"px";
            activeLink.style.top = parseInt(activeLink.style.top)+y+"px";

      }

Og linket:
<a href="#" onmouseover="ryst(this);" onmouseout="stopryst();">LINK</a>

Det kan give lidt problemmer hvis man holder musen for længe over, for det tager ikke umiddelbart hensyn til hvor langt fra den oprindelige position linket har bevæget sig.
Avatar billede helle_fred Nybegynder
21. april 2004 - 17:49 #3
skovenborg: dine sjove rystefunktioner kan også udvides med endnu én, der kan ryste hvad som helst:

function rysttag(tag){
      list=document.getElementsByTagName(tag)
      for(i = 0; i < list.length; i++) {
            list[i].onmouseover = function(){ryst(this)};
          list[i].onmouseout=function(){stopryst()};
      }

Med en:
<body onLoad='rysttag("A")'>
ryster den alle links f.eks.
Avatar billede skovenborg Nybegynder
21. april 2004 - 20:03 #4
helle_fred >> Ja, det var faktisk en smart måde :-)
Avatar billede sizx.dk Nybegynder
17. maj 2004 - 01:05 #5
Tak for kommentarene, har benyttet begge indslag, men da der ikke er nogle af jer der har skrevet indlæg som svar er det svært at give jer point, men så snart der kommer et indlæg som svar, vil i selvfølgeligt få jeres velfortjente point.

endnu en gang tak for hjælpen.
Avatar billede helle_fred Nybegynder
17. maj 2004 - 09:17 #6
ok
Avatar billede skovenborg Nybegynder
17. maj 2004 - 15:01 #7
værsgo' :)