Avatar billede pacman Nybegynder
19. april 2004 - 04:39 Der er 1 kommentar og
1 løsning

<pre> width problem (wordwrap?)

Jeg har lavet en pasting side, hvor man kan komme og paste sin java kode, hvorefter at den bliver syntax colored - for at andre kan gå ind og kigge på den og hjælpe/lære af det eller hvad folk nu har lyst til..

Til det, bruger jeg <pre>, for at få teksten formateret rigtigt
men det giver et mindre problem - hvis koden bredere end browser vinduet, kommer der scrollbar på, og designet bliver "hevet" ret meget i - jeg ville heller have det sådan at koden blev breaket når den nåede kanten af browseren..
Hvis jeg bare kunne sige <pre width="100%"> og den virkede efter mit behov, ville pre'en og teksten den indeholder tilpasse sig til browser vinduet og breake hvor den skulle..

Alternativt kan jeg bruge php's wordwrap funktion, men det virker kun med en pre-defineret width, og det er jeg ikke interreseret i.

sagt på en anden måde - <pre>'er wordwrapper ikke alt efter vinduets størrelse.. det vil jeg ha' den til..

kan det passe at den umiddelbart eneste løsning er at bruge php's wordwrap sammen med noget javascript der detecter resize af vindue, og så reloader php scriptet når browseren bliver resized?
det ville være et virkelig grimt workaround der ville være årsag til alt for meget "frådseri" med trafikken
Avatar billede mm12010 Nybegynder
19. april 2004 - 08:57 #1
prøv om du kan bruge noget af det her:

http://www.eksperten.dk/spm/482187
Avatar billede pacman Nybegynder
17. august 2004 - 17:41 #2
tror jeg valgte en serverside løsning i stedet.. kan ikke helt huske det.. er ved at være længe siden - var ikke opmærksom på at spørgsmålet stadig var åbent... lukker..