Avatar billede broxgaard Nybegynder
17. april 2004 - 21:49 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

ftp problemer

Hej

hvordan slå jeg Passive Mode fra i CuteFTP pro?
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
17. april 2004 - 22:04 #1
Fandt det her i hjælp-filen:

Some systems have several IP addresses. For these it is possible to choose one with the corresponding edit box. The same applies for the port number. If user specifies “Any port", CuteFTP uses any free port available on the system.

The user specifies how to establish a data connection in the data connection group box by choosing

Listen on for "active mode" and Connect to for "passive mode". When you specify active mode, you can choose to listen on the local host, or on some specified IP.

For systems with single IP it does not make any difference which one you choose. You can also

choose Port or specify Any Port in the checkbox. When making the client establish a data connection to a server, the user should specify server IP and port number.

Copyright © 2001 GlobalSCAPE, Inc.

Så du skal vel egentlig sætte din connection til at Lytte for et signal konstant, istedet for bare at Forbinde sig...

Tror at fordelen ved at Lytte konstant er, at du så hele tiden får vist ændringer i FTP-mappen du har åben...

S.R.
Avatar billede riversen Nybegynder
17. april 2004 - 22:04 #2
edit --> settings --> firewall
Avatar billede riversen Nybegynder
17. april 2004 - 22:04 #3
og så PASV mode
Avatar billede broxgaard Nybegynder
17. april 2004 - 22:07 #4
riversen.. jeg kan ikke finde i den version jeg har... jeg har version 1
Avatar billede riversen Nybegynder
17. april 2004 - 22:09 #5
version 1 ??? nyeste er 5, så få da lige opgraderet.
Avatar billede kick Nybegynder
17. april 2004 - 22:09 #6
Hvorfor ikke bruge Flash-FXP
Avatar billede riversen Nybegynder
17. april 2004 - 22:09 #7
jeg kender ikke den version, så kan ikke hjælpe yderligere
Avatar billede kick Nybegynder
17. april 2004 - 22:10 #8
Knald hammeren godt program
Avatar billede broxgaard Nybegynder
17. april 2004 - 22:19 #9
kick.... det går også på passive mode
Avatar billede broxgaard Nybegynder
17. april 2004 - 22:22 #10
og når jeg slå det fra så kan jeg ikke kommer ind
Avatar billede kick Nybegynder
17. april 2004 - 22:23 #11
Har du installeret flash-fxp???
Avatar billede broxgaard Nybegynder
17. april 2004 - 22:23 #12
ja
Avatar billede kick Nybegynder
17. april 2004 - 22:27 #13
Hmm Prøv at slå [site uses IP masq NAT/NON-routeable IP] til i flash-fxp
Avatar billede broxgaard Nybegynder
17. april 2004 - 22:28 #14
nope... jeg får bare List Error
Avatar billede kick Nybegynder
17. april 2004 - 22:29 #15
Kan du prøve at give mig INFO for den server og jeg skal prøve og se om jeg kan komme ind??
Avatar billede broxgaard Nybegynder
17. april 2004 - 22:31 #16
efter som det er en privat server kan jeg ikke gøre det da jeg ikke er ejer af den
Avatar billede kick Nybegynder
17. april 2004 - 22:36 #17
Okay hmm så må du selv prøve at rode med indstillingeren..Da det ikke lige er til at sige hvad/hvorfor du ikke kan komme ind desværre
Avatar billede riversen Nybegynder
18. april 2004 - 07:07 #18
hvis du får list error når du ikkek bruger aktiv betyder det, at du sikkert har lukket for portene, der skal bruges... dvs. du har router eller firewall.
Avatar billede broxgaard Nybegynder
18. april 2004 - 08:33 #19
jeg har en firewall men den skulle ikke kunne gøre det da jeg ellers ikke har problemer med at kommer ind på hans server...
Avatar billede riversen Nybegynder
18. april 2004 - 08:37 #20
men det er netop ved list at problemet skulle opstå... så jeg tror det er det. Hvis ikke aktiv ftp virker er problemet ALTID ALTID ALTID at den der prøver at koble på ftp'en IKKE IKKE IKKE understøtter aktiv ftp. Passiv ftp er netop lavet til personer bag router/firewall.
Avatar billede riversen Nybegynder
18. april 2004 - 08:38 #21
og hvis firewall'en ikke skulle kunne gøre det, hvad er idéen så med den? så er den værdiløs
Avatar billede broxgaard Nybegynder
18. april 2004 - 08:43 #22
ja okay
Avatar billede riversen Nybegynder
18. april 2004 - 08:51 #23
hvis du ønsker det, kan jeg godt komme med den tekniske forklaring hvorfor det helt nøjagtigt går galt.
Avatar billede broxgaard Nybegynder
18. april 2004 - 09:11 #24
ja gør du bare det
Avatar billede riversen Nybegynder
18. april 2004 - 09:29 #25
I gamle dage da Internet var langsom og router et fremmedord for de fleste, fandtes der kun passiv ftp. Det foregår på den måde, at en klient kontakter en ftp server og inden den udfører list kommandoen, sender den en port kommando, som angiver klientens ip samt et portnr. Dette betyder, at klienten venter på, at serveren forbinder på den angivne ip og port (serveren er AKTIV), hvorefter den overfører de data, der sendes ifb. list kommandoen. Det samme ved overførsel af filer etc. Dvs. kommunikationen af kommandoer og overførsel af data foregår på forskellige forbindelser.

Da routere og firewalls blev mere udbrede blev det nødvendigt med en anden løsning, da porten som klienten angiver, normalt ikke er åben i en firewall/router. Det blev så til passiv ftp, hvor klienten sender PASV kommandoen, hvorefter routeren svarer klienten (før var det omvendt) med en ip og en port, som klienten skal koble på. Så undgår man problemet med at klienten er bag router/firewall da udgående trafik normalt er tilladt. Det kræver så bare at portene er åbne i serverens ende, hvilket jo for det meste er tilfældet, da personen der sætter en server op, nok har lidt idé om, hvad han går og laver. Det er dog et klassisk problem, der ofte er oppe her på eksperten.
Avatar billede broxgaard Nybegynder
16. juli 2004 - 17:12 #26
lukket