Avatar billede kennilinux Nybegynder
16. april 2004 - 09:22 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Mail, opretbruger, database

Hej Experter..

Jeg sidder med et problem..

jeg skal have så når man opretter en bruger. så skal den sende en mail til persoen. med et link i databasen. så han ka artiver hans bruger..
Jeg ved godt hvordan man laver alt det andet. men lige det med at få den til at sende.. det er mit problem.. er der et extension til Dreamweaver MX 2004? eller noget kode..

Jeg Bruger ASP/Access/ODBC/Dreamweaver...

M.V.H kenni
Avatar billede riversen Nybegynder
16. april 2004 - 09:24 #1
http://www.eksperten.dk/spm/489817

du må kun oprette et spørgsmål 2 gange... luk det ene.
Avatar billede riversen Nybegynder
16. april 2004 - 09:24 #2
he... 1 gang selvfølgelig....doooh
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
16. april 2004 - 12:48 #3
Mig bekendt findes der ingen extension til det. Men det er meget nemt at lave.

Det du skal bruge er f.eks. Jmail, det afhænger f.eks. hvad din udbyder har lagt ind.

I Jmail ser det sådan ud.
variablerne er

emailAddress og kodeord

' Email med bekraeftigelse af email og kode sendes til indmelder
    senderEmail = "admin@dit_domæne.dk"
    subject    = "Det drejer sig om ....."
    recipient  = emailAddress
    strBody = strBody & "Her er link til .....:  " & VbCrLf & VbCrLf
    strBody = strBody & "http://www.domæne.dk/side.asp?email="&emailAddress&"&kode="&kodeord
    strBody = strBody & "Med venlig hilsen" & VbCrLf & VbCrLf
    strBody = strBody & "admin" & VbCrLf & VbCrLf

    Set JMail = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail")
        JMail.ServerAddress = "websmtp.domæne_som_du_sender_mail_fra.dk"
        JMail.Logging = true
          JMail.silent = true
          JMail.Sender = senderEmail
          JMail.Subject = subject
          JMail.AddRecipient  recipient
          JMail.Priority = 3
          JMail.AddHeader "Originating-IP", Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR")
          Jmail.Body = strBody
          JMail.Execute
      Set JMail = Nothing

:-) karsten_larsen
Avatar billede kennilinux Nybegynder
16. april 2004 - 19:30 #4
kan man enlig ikke bare bruge en alm mailserver.. fordi det er min ejen server det skal køre på.. sååå.. og der ligger et mail program på i forvejen.. for det jeg får ud af det der Jmailserver er at den vil lave en ny mail server? :S
Avatar billede bojohansen Nybegynder
16. april 2004 - 20:31 #5
Du kan bruge en hvilken som helst mail server, det er bare et spørgsmål om at skrive den rigtige kode.

http://www.dmxzone.com/ShowDetail.asp?NewsId=5578

Der har du en mail extension, men det er helt unødvendigt. Det lille script bør håndskrives.
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
16. april 2004 - 21:32 #6
Jmail kan du jo putte din egen server - det er gratis og hentes her http://tech.dimac.net/

:-) karsten_larsen
Avatar billede kennilinux Nybegynder
16. april 2004 - 22:13 #7
hmm hvordan håndskriver man det lille script?
Avatar billede bojohansen Nybegynder
17. april 2004 - 11:53 #8
Hvilken mail component har du installeret på din web server
Avatar billede kennilinux Nybegynder
17. april 2004 - 13:06 #9
Det er den mailserver som hedder MDaemon.. :D
Avatar billede bojohansen Nybegynder
17. april 2004 - 13:29 #10
Ved ikke om den kan bruges. Har aldrig prøvet den.
Avatar billede kennilinux Nybegynder
17. april 2004 - 13:36 #11
ok. øv.. men ka sige at den har web-mail i sig.. :D men ka man ik håndskrive noget hvor den har mailadresse og kode til at komme ind på mailen.. så den ka bruge den mailserver? :D
Avatar billede bojohansen Nybegynder
17. april 2004 - 13:38 #12
Sikkert, prøv www.google.com ;-)
Avatar billede kennilinux Nybegynder
17. april 2004 - 13:41 #13
hmm jeg har fundt noget i den mail server.. hvor der kommer en formular frem hvor jeg ka indtaste en mailadresse som det skal sendes til.. det er noget der ligger i den mail server. :D mon man ka bruge det til noget? :s
Avatar billede bojohansen Nybegynder
17. april 2004 - 13:55 #14
Du skal nok mere kigge efter noget lignende det kode karsten_larsen har lagt her