Avatar billede bioz Nybegynder
15. april 2004 - 22:45 Der er 5 kommentarer

onbeforeunload - stop sideskift

På en administrationsside vil jeg gerne have kontrol over om brugeren ved en fejl kommer til at trykke sig væk enten via musens/browserens frem/tilbage knap er bare via et link. Brugeren skal forevises en dialog hvor han kan vælge om han vil gemme ændringer inden siden forlades. Hvis han vælger ja, skal url'en som browseren er på vej over til ændres til en anden hvor et script gemmer hans indstillinger.

Nogen der har en ide til en løsning?

Mvh
Bo
Avatar billede skovenborg Nybegynder
15. april 2004 - 22:53 #1
måske:
<body onbeforeunload="if (confirm('Vil du gemme?')) {location.href='andenside.html';}">

har godt nok ikke lige prøvet det af
Avatar billede roenving Novice
15. april 2004 - 23:31 #2
onbeforeunload="event.returnValue='Hvis du fortsætter med denne handling,\nvil du miste de data, du lige har indtastet.\nFortryd for at gemme det indtastede.'"
Avatar billede olebole Juniormester
17. april 2004 - 16:20 #3
<ole>

Man må vel kunne skrive:
  <body onbeforeunload="setTimeout('saveUser()',100);return 'Hvad vil du dog?'">

Der kalder en funktion, hvis der cancel'es:
function saveUser() {
    alert('save')
}

Funktionen skal naturligvis redirect'e eller submitte en form i dokumentet - i stedet for at smide en alert  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede bioz Nybegynder
29. april 2004 - 22:41 #4
Skal vist lige tilføje at jeg har en variabel (default false) som bliver sat til true lige så snart at der ændres på en af indstillingerne. Derfor skal der kaldes en function der checker om den variabel er false eller true.
event.returnValue generer en masse tekst i den dialog. Vil gerne undgå det og have fuld kontrol over hvad der står i dialogen.
Avatar billede olebole Juniormester
29. april 2004 - 23:31 #5
Det ville du sikkert gerne - men det kan du ikke få kontrol over.

Gud være lovet har man ikke så meget kontrol over, hvad der sker, når en side forlades. Det er et emne, det slet ikke egner sig til at overlade til webdesignere/site-indehavere ... det er det alt for alvorligt til  :)
/mvh