Avatar billede davidchristensen Praktikant
14. april 2004 - 15:41 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Rekursiv variabel over flere xml-filer?

Hej her.. Øj jeg ser lige jeg faktisk er på top ti i denher katagori - det har jeg ikke prøvet før :)

Anyway.. Mit sprørgsmål

I XSL kan man hente data fra et xml-dokument ved at skrive noget a la <XSL:Document scr="www.site.dk/dokument.xml\root/>

Men jeg vil gerne have flere xml-filer i betragtning på samme tid, altså noget a la: <XSL:Document scr="www.site.dk/*.xml\root/>, så alle xml-filer der ligger i den pågældende mappe, som indeholder er root element bliver kaldt ind i min XSL.. Kan det lade sig gøre, eller hvordan skal jeg i så fald kalde flere xml-filer på en gang uden egentlig at skrive navnet på filen i min variabel, da det jo kan skifte.?

Er spørgsmålet forstået, ellers så råb lige..

David
-
Avatar billede nute Nybegynder
14. april 2004 - 16:45 #1
hmm ... jeg har aldrig hørt om <xsl:document src/> ... mon ikke det er document() funktionen du tænker på ?

umiddelbar så lyder det nok som noget umulig, specielt hvis du *kun* bruger xsl. Man kan nok lave noget ved hjælp af scripting, men ikke i ren xsl.

/nute
Avatar billede davidchristensen Praktikant
14. april 2004 - 16:58 #2
jo det er nok document jeg tænker på.. men også variable() for den sags skyld.. spørgsmålet er bare om jeg kan sætte en stjerne foran .xml og på den måde kalde samtlige xml-dokumenter i en mappe (eller ned igennem en mappestruktur) eller om jeg bliver nødt til at specificere en specifik .xml-fil før den fatter hvad jeg vil..?
Avatar billede nute Nybegynder
14. april 2004 - 17:26 #3
nej, du er nødt til at angive et specifikt filnavn
Avatar billede davidchristensen Praktikant
14. april 2004 - 17:51 #4
allright..

hvordan gør jeg så det andet..? Altså kalder alle xml-filer i en mappe, og alle der lever op til at indholde et specifik tag, de kommer med i min xsl-transformation?
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2004 - 21:02 #5
Du laver en ASP funktion der vha. f.eks. FileSystemObject genererer en XML fil som denne:

[documents.xml]
<files>
  <file name="doc1.xml" />
  <file name="doc2.xml" />
  ...
</folder>

Den kan du behandle via XSLT sådan:

<xsl:template match="/">
  <xsl:apply-templates select="document('documents.xml')//file" />
</xsl:template>

<xsl:template match="file">
  <xsl:apply-templates select="document(@name)//tag-der-skal-behandles" />
</xsl:template>

På den måde er det kun den ene fil med listen af filer der skal re-genereres.

/CS
Avatar billede davidchristensen Praktikant
28. juni 2004 - 07:34 #6
Vil det være nemt for dig at lave sådanen ASP-funktion..? Jeg er nemlig ikke programmør.. :/

(Og undskyld ventetiden.. havde helt glemt dether spørgsmål.)
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2004 - 20:58 #7
Jeg har noget liggende et sted - send mig en mail på <greystate@steinmeier.dk>, så finder jeg det frem.

/CS