Avatar billede xman Nybegynder
14. april 2004 - 10:45 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

css2 i mozilla firebird.

hejsa jeg sidder og roder med noget css. og kan ikke se hvorfor det ikke virker i mozilla firebird.

a.menu{
  color: #FFFFC3;
  font-family:Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
  font-size:14px;
  text-decoration:none;
}
a.menu:hover {color: black;  border: none;}
a.menu:active {color: black;  border: none;}

det er fint i ie og virker til dels i firebird. den tager bare ikke mine active. dvs den holder ikke den sorte farve. Jeg har læst på w3c og rækkefølgen skulle være rigtig. Nogen der har en ide om hvorfor den ikke vil virke? er det evt jeg laver min a.menu?
Avatar billede retry Nybegynder
14. april 2004 - 11:21 #1
Avatar billede xman Nybegynder
14. april 2004 - 12:35 #2
jeg har alleredek kigget på lignende, desvære uden meget held. :|
Avatar billede skovenborg Nybegynder
14. april 2004 - 14:07 #3
IE og Mozilla behandler åbenbart active forskelligt. I IE er linket aktivt bare at den står i fokus, mens i Mozilla er den kun aktiv når man klikker på den (aktiverer den).
Avatar billede skovenborg Nybegynder
14. april 2004 - 14:07 #4
hov, kom til at trykke send ;-)

Jeg ville lige sige at du kan tilføje det her, så burde det virke:
a.menu:focus {color:black;border:none;}
Avatar billede xman Nybegynder
14. april 2004 - 14:13 #5
skovenborg smid et svar så er de point dine, det virkede fint. Hvor har du fundet den info henne? syntesj eg har ledt et stykke tid diverse steder :)
Avatar billede skovenborg Nybegynder
14. april 2004 - 14:23 #6
øhh, i dette tilfælde kunne jeg bare se de opførte sig forskelligt - det hænder jo at browsere gør sådan noget.

focus pseudo-elementet (som det hedder) kender jeg fra W3C's CSS specification:
http://www.w3.org/TR/CSS2/selector.html#x39
den er nok lidt svær at forstå, men rigtig god at bruge (da det jo er den officielle standard).
Avatar billede skovenborg Nybegynder
14. april 2004 - 14:26 #7
i følge den er det faktisk IE der er galt på den med hensyn til active, der jo kun bør bruges når brugeren klikker (aktiverer) et element - ikke blot sætter fokusset på det. Det er netop det :focus er til - men da IE alligevel ikke kender til :focus så kan det vel også være lidt godt.

Her er svaret forresten :-)
Avatar billede skovenborg Nybegynder
14. april 2004 - 14:27 #8
(og 100 point lige overkanten - du er velkommen til at beholde nogen selv.)
Avatar billede xman Nybegynder
14. april 2004 - 15:07 #9
syntes bare ikke jeg kunne læse mig lige til det med at ie/mozilla fortolkede de elementer forskilligt, men jeg læste nok ikke ordentligt :)
Avatar billede xman Nybegynder
14. april 2004 - 15:08 #10
og 100 point er fino, ikke så tit jeg reelt spørger. :)
Avatar billede skovenborg Nybegynder
14. april 2004 - 18:01 #11
det står heller ikke i standarden - i den står kun hvad det _bør_ være. Det andet er noget man kan se i praksis.
Tak for point forresten :-)