Avatar billede lars888 Nybegynder
12. april 2004 - 21:38 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Problemer med at vedhæfte filer

Hej

Håber der er nogen der kan hjælpe mig med et "lille" problem: Når jeg skal maile filer (oftest Word) kan de personer (inkl. mig selv) jeg sender mailen til ikke åbne de vedhæftede dokumenter! Filerne er med, men når jeg prøver at åbne dem får jeg bare følgende meddelelse:

Dokumentnavnet eller stien er ugyldig. Prøv følgende:
*Kontroller rettighederne for dokumentet eller drevet.
*Brug dialogboksen åbn til at søge efter dokumentet.

Jeg har selvfølgelig prøvet begge ting, men kan ikke finde ud af hvad der er årsagen til det!

Er der nogen der har en ide om hvad det kan være? For der er rent ud sagt SKIDE IRRETERENDE! ;(

PS: Det har ikke noget at gøre med at jeg har valgt at blokere for vedhæftede filer i mails'ne... - det er på alle maskiner jeg sender mails til!
Avatar billede arlet Juniormester
12. april 2004 - 21:59 #1
indstillinger - Fanebladet sikkerhed - hak i tillad ikke at vedhæftede filer, der muligvis indeholder virus gemmes eller åbnes

Ckeck lige for en sikkerheds skyld, at det ikke er det, der er i vejen
Avatar billede lars888 Nybegynder
12. april 2004 - 22:10 #2
som sagt, det har ikke noget at gøre med denne funktion - men jeg udtrykte mig vist ikke klart nok... det var i hvert fald det jeg mente ;)
Avatar billede arlet Juniormester
12. april 2004 - 22:12 #3
ok, ville bare være sikker, for umiddelbart lyder det som det, der blokerer
Avatar billede lars888 Nybegynder
12. april 2004 - 22:17 #4
jeps, men det er ikke kun hos mig det er hos venner og på mit arbejde!
Avatar billede urup Nybegynder
12. april 2004 - 22:54 #5
Har du prøvet at zippe den først ??
Avatar billede urup Nybegynder
12. april 2004 - 22:56 #6
Kau du ikke åbne den på den samme pc som du har sendt den fra ???
Avatar billede jpvj Nybegynder
12. april 2004 - 22:56 #7
Har også selv observeret fejlen. Tror ikke umiddelbart den er relateret til mail programmet, men mere selve Windows.

Når du klikker på en vedhæftet fil i Outlook bliver filen pakket ud og lagt i et temp tir (OLKx mener jeg). Fra denne folder forsøger Windows så, at åbne filen med det associerede program.

Jeg har oplevet det samme med filer, der blot lå på mit skrivebord.
Avatar billede urup Nybegynder
12. april 2004 - 22:59 #8
Hvis du zipper den og pakker den ud ville det nok hjælpe.
Ellers åbne den med det samme og gem den derefter
Avatar billede lars888 Nybegynder
19. april 2004 - 22:06 #9
Nej jeg kan ikke åbne den på den samme PC som jeg sender den fra, den giver samme fejlmeddelelse:

Dokumentnavnet eller stien er ugyldig. Prøv følgende:
*Kontroller rettighederne for dokumentet eller drevet.
*Brug dialogboksen åbn til at søge efter dokumentet.

=> JPVJ: har du løst problemet?!
Avatar billede lars888 Nybegynder
22. april 2004 - 08:47 #10
By the way så virker det fint med zippede filer!

Men nogen der har problemer med windows XP og temp dir.? sådan som JPVJ beskriver (og har løst problemet?!)