Avatar billede mik789 Nybegynder
11. april 2004 - 13:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

template for en mixed type

Jeg har flg. xml element (titlen på en tidsskriftsartikel):

<piece>
Nogle problemer i lyset af Fr&#233;d&#233;rique Marglins bog <phrase style="title">The Wives of the God King</phrase>
</piece>

Sp. er nu hvordan skal xsl'en skal se ud. Jeg har flg.:

<xsl:template match="piece">
<xsl:value-of select="."/>
<xsl:if test="phrase">
<xsl:apply-templates select="phrase"/>
</xsl:if>
</xsl:template>

<xsl:template match="phrase">
<i><xsl:value-of select="."/></i>
</xsl:template>

Dvs. teksten i elementet "phrase" skal bare udskrives i kursiv skrift. Men sådan som templaten er nu, udskrives indholdet af phrase to gange: først i regular skrift som del af <xsl:value-of select="piece"/> og dernæst i kursiv som del af <i><xsl:value-of select="phrase"/></i>. Altså i alt:

Nogle problemer i lyset af Frédérique Marglins bog The Wives of the God King _The Wives of the God King_

Så hvordan laver jeg min xsl så indholdet af <piece></piece> udskrives med den del af teksten der er indeholdt i <phrase></phrase> skrevet i kursiv, men kun én gang?

//mik
Avatar billede nute Nybegynder
11. april 2004 - 14:59 #1
<xsl:template match="piece">
<xsl:apply-templates />
</xsl:template>
Avatar billede nute Nybegynder
11. april 2004 - 15:04 #2
det er ikke nødvendig at teste for om en node eksisterer. brug hellere apply-templates for at matche noden, så slipper du for at lave overflødige if's
Avatar billede mik789 Nybegynder
11. april 2004 - 15:29 #3
du er en knag, knud! tak, læg svar
Avatar billede nute Nybegynder
11. april 2004 - 15:33 #4
knuT .. med T ;) meget vigtig :-)
Avatar billede mik789 Nybegynder
11. april 2004 - 15:44 #5
ellers ta'r vi det bare på fynsk: du' en kna', knu'!
;-)
Avatar billede nute Nybegynder
11. april 2004 - 15:46 #6
:)

- takker -