Avatar billede emiliasl Nybegynder
11. april 2004 - 10:42 Der er 13 kommentarer

Hyberlinks i "rulle boks"

Hej

Jeg har lavet en rulletekst i en tekstboks, er der nogle der ved om man kan lave hyberlinks i en boks som denne. kiledata til boksen ligger i en .txt

I kan se boksen her www.hjertebarn.dk
Avatar billede visuel Nybegynder
11. april 2004 - 12:10 #1
Jeg tror at du har posted dit spg i det forkerter forum. Skulle det ikke hellere være i
Eksperten : Spørgsmål & Svar : Programmering : JavaScript :

Men det ser meget godt - hvordan har du lavet det.

:)
Avatar billede visuel Nybegynder
11. april 2004 - 12:12 #2
Du kan også lige prøve at skrive

<a href="ditlink.filtype">din tekst</a>

i dine kildedata

:)
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
11. april 2004 - 14:26 #3
Jeg går ud fra, at du mener den Java Applet som viser nyheder?

Hvis det er en du har downloadet, skal du nok ta' et kig på den dokumentation der evt. følger med! Det er ikke sikkert det overhovedet er muligt!?

Hvis det er en du selv har lavet (altså selv kodet appletten), er det en lidt større omgang.
Avatar billede visuel Nybegynder
11. april 2004 - 14:32 #4
Ups, havde ikke lige set at det var en Applet :(

Beklager og undskylder

:)
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
11. april 2004 - 22:18 #5
Du behøver ikke undskylde noget. Applets er lavet i Java, så derfor er kategorien helt rigtig!

Men igen, hvis det er en du har downloadet fra nettet, må du finde noget dokumentation for den og se den vej igennem om det er muligt at lave hyperlinks.

Det er ikke umuligt!
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
11. april 2004 - 22:21 #6
Argh - nu er det mig der kludrer i det :)

>>visuel - jeg troede det var dig der havde oprettet spørgsmålet. Så denne gang beklager jeg! :)
Avatar billede visuel Nybegynder
12. april 2004 - 00:43 #7
hehe - det kører da meget godt for os :)
Avatar billede emiliasl Nybegynder
12. april 2004 - 09:14 #8
Hej

Jeg prøver at lede på nettet og se om jeg kan finde noget jeg kan bruge, tak
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
12. april 2004 - 11:03 #9
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
12. april 2004 - 11:09 #10
Den her vil du nok kunne finde brugbar:

http://javaboutique.internet.com/NewsTicker/
(Og så er den ganske gratis)

Den kan i hvert fald det du efterspørger. Dog skal du kende en lille smule til xml, men det kan du læse mere om i config-filen.
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
18. maj 2004 - 17:39 #11
Kommet videre?
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
01. juli 2004 - 18:32 #12
???
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
25. juli 2004 - 01:15 #13
Hvad fandt du ud af?