Avatar billede trik Nybegynder
10. april 2004 - 16:13 Der er 6 kommentarer

Start af program

Hej,

Jeg står og skal lave et program i DOS. Programmet skal starte et andet DOS program, fx. Edit.com. Men jeg kan ikke huske kommandoerne.

Hvilket programmeringssprog er best i DOS? Basic eller Pascal?

Hvilken kommando skal bruges i disse to programmeringssprog, for at starte det omtalte???
Avatar billede arne_v Ekspert
10. april 2004 - 16:20 #1
Min personllige opfattelse er at DOS Basic'erne ikke er særligt gode og jeg ville
til enhver tid foretrække Turbo Pascal.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. april 2004 - 16:21 #2
Jeg prøver lige at grave i noget gammel Turbo Pascal efter hvad kør andet program
hedder.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. april 2004 - 16:25 #3
Exec

2 argumenter:

program

argumenter til program
Avatar billede webcreator Nybegynder
11. april 2004 - 10:22 #4
Du kan lave det i batch. Filen skal fx. hedde 'start.bat' og kan indeholde :

@echo off
echo Starter programmet - vent venligst
edit.com

Avatar billede webcreator Nybegynder
11. april 2004 - 10:23 #5
Når du så skriver 'start' i DOS, så udføres kommandoerne i 'start.bat'
Avatar billede arne_v Ekspert
24. april 2004 - 17:55 #6
OK ?