Avatar billede morientes Nybegynder
09. april 2004 - 20:37 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Indholdsfortegnelse som link

Jeg er ved at lave en formular, som skal fungere som en side med hjælp til brugeren af databasen.

Indholdsfortegnelsen består af labels og det samme gør hjælpeteksterne.

Det er meningen, at OnClick på en label i indholdsfortegnelsen skal gøre at der springes til den tilhørende hjælpetekst længere nede i formularen.

Hvordan laves dette mest simpelt?
Avatar billede mugs Novice
09. april 2004 - 20:59 #1
Du kan f.eks lave en kode i etikettens VedKlik hændelser, der senmder dig til en ny side på formularen:

DoCmd.GoToPage 1, 1134, 1701

Tallene er et udtryk for henholdsvis lodret og vandret position regnet fra formularens overkant. Du kan eksperimentere med en makro ved at bruge handlingen GåTilSide. Når det fungerer konverterer du makroen til VBA.
Avatar billede morientes Nybegynder
09. april 2004 - 21:08 #2
Det er selvfølgelig en mulighed, men det er bare ret besværligt. Jeg ville hellere have den til at springe til en given label.
Avatar billede mugs Novice
09. april 2004 - 21:17 #3
Har du overvejet at bruge egenskaben ControlTipText?
Avatar billede mugs Novice
09. april 2004 - 21:18 #4
Du kan ikke "springe" til en label, da en sådan ikke kan modtage fokus. så skal du bruge ubundne Tekstbokse.
Avatar billede morientes Nybegynder
09. april 2004 - 21:31 #5
Hvordan ville jeg kunne bruge ControlTipText?
Avatar billede mugs Novice
09. april 2004 - 21:37 #6
I egenskabsarket > Fanen Andre > kontrolelementtiptekst.
Du kan evt. også se på egenskaben Statuslinietekst.
Avatar billede morientes Nybegynder
09. april 2004 - 21:43 #7
Jeg finder på noget. Tak for hjælpen!
Avatar billede fynbohans Nybegynder
10. april 2004 - 16:23 #8
Når du kan bruge en label(etiket), som SetFocus ikke virker på,
kan du bruge en textbox. Husk at anbringe den under hjælpeteksten!
Avatar billede fynbohans Nybegynder
10. april 2004 - 16:24 #9
ikke mangler!