Avatar billede miniknudsen Nybegynder
09. april 2004 - 13:29 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Webcam problemer med msn

Hej derude..

Jeg har lånt dette webcam af en ven: Logitech Quickcam messenger

Problemet giver vel sig selv - cammet viser intet i msn webcam samtale.. Jeg har taget nogle billeder af mine instillinger -> links:

1: www.nyteknologi.frac.dk/img/cam/msn-cam-instillinger.JPG
2: www.nyteknologi.frac.dk/img/cam/msn-cam-instillinger2.JPG
3: www.nyteknologi.frac.dk/img/cam/cam-instillinger.JPG
4: www.nyteknologi.frac.dk/img/cam/cam-instillinger2.JPG
5: www.nyteknologi.frac.dk/img/cam/kammera.JPG

I billede 1 ser i hvordan den sender billedet.. jeg har prøvet at ændre "poler" (billede 2).. Kan det have noget at gøre med nogle drivere fra et gammelt webcam? (xstar webcam)

Vil være kanon, hvis jeg kunne få en løsning =)

Hilsen Miniknudsen
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2004 - 13:32 #1
Avatar billede webasto Nybegynder
09. april 2004 - 13:35 #2
Der er ikke vlgt noget cam i billede 1.
Avatar billede miniknudsen Nybegynder
09. april 2004 - 13:36 #3
Der er 7 forskellige PAL - ingen af dem giver resultat
Avatar billede miniknudsen Nybegynder
09. april 2004 - 13:37 #4
Så skal jeg have aktiveret det felt, så jeg kan vælge et cam.. kan ikke vælge nogle webcam'
Avatar billede webasto Nybegynder
09. april 2004 - 13:45 #5
Det skal du ku'...
Hvilket OS kører du med?
Avatar billede miniknudsen Nybegynder
09. april 2004 - 13:47 #6
XP prof..
Avatar billede webasto Nybegynder
09. april 2004 - 13:48 #7
Når jeg kører webcam bruger jeg WDM versionen da der tit er både WDM og WDF at vælge imellem.
(Jeg har Creative Webcam GO)
Avatar billede webasto Nybegynder
09. april 2004 - 13:48 #8
Har du hentet nyeste software fra creative?
Avatar billede miniknudsen Nybegynder
09. april 2004 - 13:49 #9
Jep.. har jeg prøvet, samme resultat..

smutter afk i 1 time
Avatar billede webasto Nybegynder
09. april 2004 - 13:52 #10
Hvor har du forresten sat det til?
Ja jeg ved godt USB, men sidder stikket i en hub eller i et af de to stik der er lige under PS2 stikkene på bundkortet?

Jeg har før set bævl med at få ting til at virke som f.eks. joystick hvis man starter med at sætte tingene til på en USBhub.
Det virker på den måde at første g ang noget skal i sving på PC'en og driveren skal på plads skal det sættes til et af de 2 stik under ps2, derefter kan man flytte rundt på andre USBstik.
Avatar billede strych9 Praktikant
09. april 2004 - 16:39 #11
Er det et meget gammelt cam? Fordi de helt tudsegamle cams virker ikke i MSN/Netmeeting.
Avatar billede zer0c00l Juniormester
10. april 2004 - 16:42 #12
I msn: Tools > Audio/Video Tuning Wizard, og så vælg cam'et fra rullemenuen der kommer, når du trykker næste :)

Havde selv samme prob her: http://www.eksperten.dk/spm/486864
Avatar billede casper1243 Nybegynder
22. september 2007 - 22:16 #13
hvor finder du
I msn: Tools > Audio/Video Tuning Wizard, og så vælg cam'et fra rullemenuen der kommer, når du trykker næste :)
Avatar billede zer0c00l Juniormester
23. september 2007 - 14:31 #14
3 år senere :D

"Funktioner" > "Konfiguration af lyd og video..." > "Næste" > "Næste" > "Næste" > vælg cam'et fra rullemenuen der kommer > "Udfør"!
Avatar billede casper1243 Nybegynder
24. september 2007 - 17:29 #15
jeg forstår bare ikke hvor funktioner er...
Avatar billede zer0c00l Juniormester
25. september 2007 - 11:39 #16
I de nyere messenger-versioner er menulinjen gemt som standart. For at få den frem igen skal du trykke på "vis menu", som er lige til venstre for "Minimer" i øverste højre hjørne af msn-vinduet.
Avatar billede casper1243 Nybegynder
25. september 2007 - 17:02 #17
Mange mange mange tak nu har jeg fundet det !
Avatar billede zer0c00l Juniormester
25. september 2007 - 21:39 #18
No problemo.. Det er herligt, at en 3½ år gammel tråd stadig kan benyttes.

Hvis du gerne vil have menuen fremme hele tiden, kan du klikke på "Vis menulinjen", efter du har trykket på "Vis menu".