Avatar billede sniperdot Nybegynder
09. april 2004 - 06:45 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Har brug for hjælp i Iframe programmering

Kan jeg flytte en iframe hvor jeg vil have den? altså flytte den nogle få cencimeter`?
Hvordan åbner jeg en side i min Iframe ved at trykke på et link, som er ovenover min Iframe?
Avatar billede suicid3 Nybegynder
09. april 2004 - 08:34 #1
Et link åbnes i en iframe ved at sætte en option i iframe tagget som hedder name="navn" og i linket sætter du en option der hedder target="navn".

Eksempel: Linket <a href="./dinside2.htm" target="iframe">Din side!</a>
          IFRAME <iframe name="iframe" src="./dinside1.htm" width="100"
                  height="100"></iframe>

Så starter den med at åbne dinside1.htm og ved tryk på linket åbner deb dinside2.htm.

Du kan bestemme placeringen af din iframe ved at tilføje style="position:absolute;top:xpx;left:ypx;" i dit iframe tag. hvor x er antal pixel fra øverste kant og y er antal pixel fra venstre kant.
Avatar billede sniperdot Nybegynder
09. april 2004 - 16:49 #2
Ok fedt nok, men kan du vise hvordan jeg skriver positionen med et eksempel.
Altså er det  style="position:absolute;top:100p100;left:200p200;"
Har aldrig arbejdet så meget med Iframe.
Og hvis det virker har du lige reddet mig for timers af arbejde!!! :-)
Avatar billede suicid3 Nybegynder
09. april 2004 - 18:57 #3
<iframe name="iframe" src="./dinside1.htm" width="100" height="100" style="position:absolute;top:100px;left:200px;"></iframe>

Så er den 100 pixel fra toppen og 200 pixel fra venste side. px er forkortelse for pixel.
Avatar billede sniperdot Nybegynder
21. april 2004 - 19:21 #4
tak for hjælpen, og nu har du pointsene :)