Avatar billede morientes Nybegynder
08. april 2004 - 15:40 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Verificering af ændring i tekstboks

Jeg har en formular med en tekstboks, som man kan indtaste oplysninger i.

Når man har ændret indholdet af tekstboksen, skal man kunne sige ja eller nej til, om ændringen skal gemmes.

Hvis man vælger ja, skal indtastningen gemmes og vælger man nej, skal indholdet af tekstboksen være som før.

Hvordan løser jeg det på en simpel måde?
08. april 2004 - 15:48 #1
Er det når du forlader tekstnoksen eller når du forlader (gemmer) hele posten?

Hvis det er når du forlader tekstboksen, så skal du lægge denne VBA-kode på feltets FørOpdatering-hændelse:

If msgbox("Gem ændring?", vbquestion+vbyesno, "Gem?") = vbno then
  Me.Undo
  docmd.Cancelevent
else
  docmd.runcommand accmdsaverecord
endif
Avatar billede morientes Nybegynder
08. april 2004 - 15:52 #2
Jeg havde tænkt mig, at det skulle være, når jeg lukker formularen.
Avatar billede morientes Nybegynder
08. april 2004 - 16:43 #3
Nah, det fungerer faktisk fint nok. Du får point.
Avatar billede morientes Nybegynder
08. april 2004 - 16:48 #4
Hvis jeg ellers kunne finde ud, hvordan fanden man deler point ud!
Avatar billede morientes Nybegynder
08. april 2004 - 17:00 #5
Der var den :-P
08. april 2004 - 17:09 #6
Hvis du vil have den på formularen, skal du lægge den på formularens FørOpdatering-hændelse, og så skal koden bare se således ud:

If msgbox("Gem ændring?", vbquestion+vbyesno, "Gem?") = vbno then
  Me.Undo
  docmd.Cancelevent
endif
Avatar billede morientes Nybegynder
08. april 2004 - 23:25 #7
Den version synes jeg faktisk næsten bedre om. Problemet er bare, at når jeg så vælger "nej" til at gemme, så får jeg en fejlmeddelelse (men bortset fra det virker det fint). Hvis du/nogen kan fortælle mig, hvordan jeg undgår at få den fejlmeddelelse vist, så vil jeg sætte stor pris på det.
Avatar billede morientes Nybegynder
08. april 2004 - 23:34 #8
Fandt selv ud af det. Det virker, hvis jeg udelader DoCmd.CancelEvent - og så blev den endda endnu mere simpel :-)