Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
08. februar 2001 - 15:39 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

hvad er hurtigst?

Hvilke af nedenstående eksempler er hurtigst?
Belaster de serveren på samme måde, eller bruger eks1 mere processorkræft fordi asp fortolkeren kaldes flere gange?

eks1
<%function test(tal) {
tallet=tal;
%>
Resultatet er: <%tallet*tallet%>
<br>Prøv igen
<%}%>

eks 2
<%function test(tal) {
tallet=tal;
Response.Write(\"Resultatet er: \"+tallet)
Response.Write(\"<br>Prøv igen\")
}%>
Avatar billede arno Nybegynder
08. februar 2001 - 15:55 #1
I princippet vil en response.write bruge flere resouser end andet, men i dit eks. vil det ikke betyde det helt store med en response.write...
Problemet er større når du bygger hele din side /eller sider op i respons.writer... det giver problemer...

/arno
Avatar billede strax Nybegynder
08. februar 2001 - 16:00 #2
Jeg vil mene I begge har ret, på den ene side koster det mere at lave et response.write end at sende alm. html, på den anden har sbk ret når han nævner at flere <% %> med html ind imellem er langsommere da serveren har det skidt med hele tiden at skulle parse og sende html
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
08. februar 2001 - 16:29 #3
OK har lige prøvet

eks1
Dette er en test <%Response.Write(\"<br>\")%>

eks2
<%Response.Write(\"Dette er en test <br>\")%>

Ved ca. 10.000 linier tager
eks1 17 sek
eks2 10 sek

Ved ren html tager det
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
08. februar 2001 - 16:35 #4
1 sek. ved ren html