Avatar billede chrille Nybegynder
08. april 2004 - 10:46 Der er 1 kommentar

SaFileUp problem!

Hej.. har problem med SAFileUp!
skall ladda upp två filer till servern, samt skriva in bägge filnamnen i databasen...
jag lyckas med att skriva in bägge filnamnen i databasen men inte att ladda upp bägge bilderna.!
En bild kommer upp men fil nr 2 följer inte med. varför vet jag inte... såhär ser min kod ut..
----------------------------------------------------------------
        Set Upl = Server.CreateObject("SoftArtisans.FileUp")
        'Upl.Save
        query = "SELECT * FROM personnel WHERE ID=" & Upl.Form("ID")
        RecSet.Open query, Connect, adOpenStatic, adLockOptimistic
        RecSet("name") = Upl.Form("name")
        RecSet("phone") = Upl.Form("phone")
        RecSet("mobile") = Upl.Form("mobile")
        RecSet("email") = Upl.Form("email")
        RecSet("type") = Upl.Form("type")

        If Upl.Form("FILE1").IsEmpty Then
            RecSet("thumb") = Upl.Form("currthumb")
        Else
            RecSet("thumb") = Upl.Form("FILE1").ShortFileName
            filename = Upl.Form("FILE1")
            Upl.SaveAs filename
        End If

        If Upl.Form("FILE2").IsEmpty Then
            RecSet("picture") = Upl.Form("currpic")
        Else
            RecSet("picture") = Upl.Form("FILE2").ShortFileName
            filename = Upl.Form("FILE2")
            Upl.SaveAs filename
        End If
        RecSet("city") = Upl.Form("city")
        RecSet("info") = Upl.Form("info")
        RecSet.Update
        RecSet.Close
Avatar billede chrille Nybegynder
22. april 2004 - 13:47 #1
ingen??