Avatar billede rocksound Nybegynder
08. april 2004 - 10:05 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af 2 kabinetblæsere

Hey,

Jeg mangler et godt råd.
Jeg har et Aopen kabinet med plads til 2 blæsere i bag.
Jeg har en ThermalTake temp.styret monteret, der suger den varme luft ud.

Jeg vil gerne have en mere monteret, en som suger luft ind, og laver cirkulation.
Kan dette anbefales?

Men den nye blæser vil komme til at sidde lige under den anden. Har det nogen betydning?
De sidder begge ud for CPU'en og chipset'et, og blæseren der suger luften ud har forårsaget en temp. fald på næsten 4 grader på CPU'en.
Men vil gerne have chipet'et også falder lidt, og det tror jeg kan klares med en ekstra der blæser ind på køleprofilen.

Det jeg spør om, er lidt vejledning.

Mvh.
Søren
Avatar billede peet-49 Novice
08. april 2004 - 10:13 #1
Der sidder et mærke på den ene sid af køleren. Foran skal det sidde indad, bagpå skal det sidde udad.
Avatar billede rocksound Nybegynder
08. april 2004 - 10:31 #2
Ja, det er blæseretningen du tænker på ikke?
Det er jeg klar over.

Og jeg har jo ikke plads til en køler foran.. hvis det er det du mener..?

Begge skal sidde i bag.
Avatar billede peet-49 Novice
08. april 2004 - 10:32 #3
Så skal begge suge ud, altså med mærket bagud.
Avatar billede rocksound Nybegynder
08. april 2004 - 10:34 #4
Hvorfor må den ene ikke suge ind og skabe cirkulation?
Avatar billede peet-49 Novice
08. april 2004 - 10:41 #5
Så får du ikke varmen flyttet fra kabinettet, da de vil ophæve hinanden.
Avatar billede rocksound Nybegynder
08. april 2004 - 10:44 #6
Ok, det kan jeg selvfølgelig godt se.

Så tror jeg bare jeg nøjes med den jeg har, og sætter et støvfilter på den tomme plads istedet.
Avatar billede rocksound Nybegynder
08. april 2004 - 10:45 #7
Tak for hjælpen.
Avatar billede peet-49 Novice
08. april 2004 - 10:46 #8
Selv tak.
Avatar billede biggie Nybegynder
09. april 2004 - 16:30 #9
Vil lige tilføje at du sagten kan lave cirkulation i kabinettet,
men dette kræver at der sider en blæser i fronten og en i bag..
Hvis du sætter dem ved siden ad hinanden og sætter dem til at blæse forskelligt,
så vil de, som peet skriver bare ophæve hinanden..

Mvh Biggie