Avatar billede rust10 Nybegynder
07. april 2004 - 18:40 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Forløb når der er en der kalder min aspx side?

Original titlen var: "Hvad sker der når der er en der kalder min aspx side?".

Hvad sker der når der er en der kalder min aspx side når jeg benytter mig af code behind klassen?

Ved hjælp af debuggeren er jeg nået frem til at følgende sker:

1. Når brugeren prøver at tilgå min aspx side sker der noget trylleri jeg ikke fatter, som på et eller andet tidspunkt resultere i følgende bliver kørt i denne rækkefølge i min codebehind klasse.
2. OnInit(EventArgs e)
3. InitializeComponent();
4. base.OnInit(e); <-- fatter ikke hvad det er og gør (debugger siger altid at den er out of scope)
5. protected void Page_Load(object sender, System.EventArgs e)
6. evt. event som brugeren aktiverede
7. trylleri der laver noget html som bliver smidt tilbage i klientens browser.

Jeg er sådan set ved at lave et sekvens diagram over hvad der sker i min applikation, så jeg gad godt at vide hvad præcis der sker når brugeren tilgår min side.
Punkt 1, 4 og 7 er dem der er meget uklare for mig, nogen der kan forklare det for mig, helst hvad de forskellige metode kald hedder så jeg har noget konkret og putte i sekvens diagrammet.
Avatar billede erve Nybegynder
07. april 2004 - 19:20 #1
Det er faktisk udmærket beskrevet på denne side:
http://www.15seconds.com/issue/020102.htm
Avatar billede rust10 Nybegynder
07. april 2004 - 21:10 #2
Fin artikel, men bare lige et lidt basalt spørgsmål.

Første gang en person kalder min side, hvad kalder man det? Et request.post eller sådan noget?
Fra hvad jeg har forstået så sker der et "postback" når personen clicker på en knap hvor jeg har noget server håndtering.
Avatar billede erve Nybegynder
07. april 2004 - 22:47 #3
Ja første kald er en HTTP POST request. Ved efterfølgende klikevents sker der et postback, og page_load kaldes igen, men denne gang er Page.IsPostback-propertyen = true. Dette kan bruges til f.eks kun at load'e combobokse mv første gang, altså når IsPostBack = false.
Avatar billede rust10 Nybegynder
08. april 2004 - 00:30 #4
takker
Avatar billede burningice Nybegynder
11. april 2004 - 17:12 #5
erve>> nej... første kald er en HTTP GET... postback er når siden requestes via HTTP POST og __EVENTTARGET og __EVENTARGUMENT er sat til noget