Avatar billede veggie Nybegynder
07. april 2004 - 10:59 Der er 2 kommentarer

probs med opdatering af tabeller

Hejsa
Mit problem er følgende: Jeg skal opdatere enkelte tabeller i en mysql database. Men værdierne bliver ikke opdateret! Jeg kan ikke se fejlen håber i kan hjælpe
Filen ligger her http://quiz.ebegraphics.dk/test_dk.htm
<!-- Kode -->
<?
    $dbhost = "'''";
    $database = "'''";
    $dbuser = "'''";
    $dbpass = "'''";

    mysql_connect($dbhost,$dbuser,$dbpass);
    mysql_select_db($database);
?>
<form action="update2.php" method="post" name="form1" target="_self">
</p>
Hvem indtaster? (initialer):
<input name="ini" type="text" id="ini" value="<?php if(isset($tdc)){ echo $ini;}?>" size="3" maxlength="3">

<p>Med tekniker bes&oslash;g?</p>

  <p>Ja:
<input type="radio" name="bes" value="med tekniker">
    Nej:
<input name="bes" type="radio" value="uden tekniker" checked>
  </p>
  Telefon nummer:<br>
  <input name="tlf" type="text" id="tlf" size="8" maxlength="8">
  <p></p>
  Dato:<br>
  <input name="dd" type="text" id="dd" value="<?php if(isset($tdc)){ echo $dd;}?>" size="2" maxlength="2"> -
  <input name="mm" type="text" id="mm" value="<?php if(isset($tdc)){ echo $mm;}?>" size="2" maxlength="2"> -
  <input name="aar" type="text" id="aar" value="<?php echo date('Y')?>" size="4" maxlength="4">
  <p></p>
  Tidspunkt:<br>
  <input name="tid" type="text" id="tid" value="07.30-16.00" size="11" maxlength="11">
  <p>
    <input type="submit" name="tdc" value="Opdater">
</p>
  <hr color="#C1C1C1">
  <p>&nbsp;  </p>
</form>
<h1></h1>

<?php
if(isset($tdc)){
$ini = $_REQUEST["ini"];
$dd = $_REQUEST["dd"];
$mm = $_REQUEST["mm"];
$aar = $_REQUEST["aar"];
$dato = "d. $dd-$mm-$aar";
$tid1 = $_REQUEST["tid"];
$tid = "mellem kl. $tid1";
$bes = $_REQUEST["bes"];
$tlf = $_REQUEST["tlf"];
$tdc = "Indtastet d. ";
$dat = date('d-m-Y H:i');
$tdcdato = "$tdc $dat";
$tdcini = "af: $ini";

    if(!ereg("^[0-9]{8}$", $tlf)) {
        die("<h3>Du har ikke indtastet korrekt telefonnummer!<br>Du har tastet følgende: $tlf</h3>");
}
    if(!ereg("^d. [0-9]{2}-[0-9]{2}-[0-9]{4}$", $dato)) {
        die("<h3>Du har ikke indtastet korrekt dato!<br>Du har tastet følgende: $dato</h3>");
}
    if(!ereg("^[a-zA-Z]{3}$", $ini)) {
        die("<h3>Du har ikke indtastet korrekte initialer! Husk det er 3 bogstaver der udgør dine initialer<br>Du har tastet følgende: $ini</h3>");
}

    $tjek = mysql_query ("SELECT * FROM dsl WHERE tlf = '$tlf'");
    $a = mysql_fetch_array($tjek);
    if ($a < '1'){
    die("<h3>$tlf Findes ikke i databasen</h3>");
}
    else{
        $insertSQL = "update dsl set
              tdcdato='$tdcdato', tdcini='$tdcini', ud='$dato', tid='$tid', bes='$bes' WHERE tlf='$tlf'";

    sql_spoerg($insertSQL);
    print "<p><h2>Udføres $bes $dato $tid</h2></p>";
}

?>
Avatar billede veggie Nybegynder
07. april 2004 - 11:00 #1
Avatar billede veggie Nybegynder
07. april 2004 - 11:02 #2